English

پاکستان به شرط برخورد جدی طالبان با تی تی پی روابطش با افغانستان را بهبود می‌بخشد

وزیر اطلاع رسانی پاکستان، احیای سطح روابط با افغانستان را منوط به برخورد جدی طالبان با تی تی پی دانست و خواستار اقدام جدی کابل علیه تی‌تی‌پی شد.

پاکستان به شرط برخورد جدی طالبان با تی تی پی روابطش با افغانستان را بهبود می‌بخشد
به گزارش خبرگزاری موج

، مرتضی سولنگی، وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیما در دولت موقت پاکستان در پی تشدید برخی ناامنی‌ها از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در این کشور، با تکرار اتهام پناه دادن افغانستان به گروه تحریک طالبان و خواستار اقدام جدی کابل علیه تی‌تی‌پی شد و احیای سطح روابط دو کشور را منوط به برخورد جدی طالبان با این گروه دانست.

مرتضی سولنگی افزود: اگر کابل به پناه دادن به تروریست‌ها از جمله طالبان پاکستانی ادامه دهد،‌ می‌ترسم آینده این روابط خراب شود.

مقامات پاکستانی بارها اعلام کرده‌اند تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناهگاه دارد و از این کشور علیه پاکستان دست به حملاتی می‌زند.

با این حال، حکومت طالبان همواره این اظهارات مقامات پاکستانی را رد کرده است، چنانکه «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان به تازگی هم‌زمان با حضور هیئت پاکستانی در افغانستان، با اشاره به اتهامات اسلام‌آباد، گفته بود مسئله «تحریک طالبان» (تی.تی.پی) موضوع داخلی پاکستان است و خود آن کشور باید آن را حل و فصل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه