English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

دُم خروس حقوق بشر آمریکایی بیرون زد

«"دونالد ترامپ" به تازگی در موضع گیری جنجالی از رژیم صهیونیستی خواسته با تشدید خشونت و نسل‌کشی خود در بحبوحه جنگ غزه، به زعم وی، کار را در معادله جنگ مذکور تمام کند و ملت و مقاومت غزه را شکست دهد.»

دُم خروس حقوق بشر آمریکایی بیرون زد

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری موج، "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور، به‌تازگی در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز، موضع‌گیری عجیبی با محوریت جنگ غزه انجام داده است. ترامپ از اسرائیل خواسته با تشدید حملات خود به مردم غزه، آنچه وی "مشکل" در این منطقه می‌خواند (اشاره به مقاومت فلسطین) را رفع و حل کند. به بیان ساده‌تر، ترامپ از رژیم اشغالگر قدس درخواست کرده با تشدید پروژه نسل‌کشی خود علیه مردم غزه، به ادعای او، کارِ ملت و مقاومت فلسطین را تمام کند.

وی در ادامه دولت جو بایدن را به نرمش در عرصه سیاست خارجی آمریکا و در مواجهه با رقبا و مخالفان این کشور متهم کرده و تاکید داشته که اگر او در قدرت می‌بود، حوادثی نظیر جنگ‌های اوکراین یا غزه رخ نمی‌دادند. با این همه، موضع‌گیری صریح رئیس‌جمهور سابق آمریکا که البته بسیاری معتقدند وی از شانس زیادی جهت انتخاب شدن به‌عنوان رئیس جمهوری آتی در جریان انتخابات 2024 این کشور نیز برخوردار است، حامل 3 پیام عمده و محوری است.

اولا، برخی تحلیلگران بر این باورند این قبیل موضع‌گیری‌های ترامپ و دیگر سیاستمداران تندرو شبیه به وی در آمریکا، تا حد زیادی نمودی عینی از نفوذ لابی‌های اسرائیلی و صهیونیستی در عرصه سیاست داخلی آمریکا را به ذهن متبادر می‌کند. در حقیقت، ترامپ با طرح این قبیل موضع‌گیری‌های غیرانسانی که در راستای منافع رژیم اشغالگر قدس هستند، سعی دارد نظرِ لابی‌های صهیونیستی را به سمت خود جلب کرده و از این رهگذر، اهداف و منافع انتخاباتی‌اش را تامین کند.

فراموش نکنیم که نفوذ این لابی‌ها در عرصه سیاست داخلی آمریکا به قدری زیادی است که زمانی آریل شارون، نخست‌وزیر و وزیر جنگ سابق صهیونیست‌ها در موضع‌گیری گفته بود اگر مردم آمریکا از ابعاد این موضوع مطلع شوند، علیه حکام و دولت کشورشان قیام خواهند کرد.

دوم اینکه نخبگان سیاسی آمریکا در برهه‌های زمانی مختلف، با طرح موضع‌گیری‌ها و اقدامات خاص، ماهیتِ حقیقی سیاست‌ها و رویه‌های منافقانه دولت و جریان‌های سیاسی حاکم بر کشورشان در زمینه طرح شعارهای متعالی نظیر تعهد به حقوق بشر را آشکار می‌سازند. دولت آمریکا چندین دهه است خود را به مثابه مدعی اصلی حقوق بشر در جهان معرفی کرده و در این زمینه ادعاهای زیادی داشته و دارد.

با این حال، اقدام دولت بایدن در سرازیر کردن سیلی از تسلیحات به سمت اراضی اشغالی که صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ غزه تاکنون، از آن‌ها برای کشتار بیش از 30 هزار فلسطینی استفاده کرده‌اند یا موضع‌گیری اخیر ترامپ مبنی بر اینکه رژیم اشغالگر قدس با نشان دادن حد بالایی از خشونت و اقدامات مرتبط با نسل کشی، باید جنگ غزه را تمام کند، همه و همه پرده از این رویه‌های منافقانه برداشته‌اند و چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی را پیش چشم همگان قرار داده‌اند.

و در نهایت، سوم اینکه موضع‌گیری اخیر رئیس‌ جمهور آمریکا علیه ملت و مقاومت غزه، تا حد زیادی سقوط آزاد ایده هژمونی جهانی آمریکا را نیز به ذهن متبادر می‌کند. هژمونی که سال‌ها بر ایده های اخلاقی و متعالی و به‌طور کلی قدرت نرم آمریکا در عرصه بین‌المللی استوار بوده است.

با این حال، با آشکار شدن ماهیت حقیقی سیاست بین‌المللی آمریکا، این کشور دیگر آن جذابیت سابق را نزد افکار عمومی بین‌المللی نخواهد داشت و بدون تردید این موضوع، سقوط آزاد هژمونی آمریکایی را بیش از هر زمان دیگری تسریع و تسهیل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه