English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

"سه‌شنبه بزرگ" و تزریق هیجان کاذب به انتخابات آمریکا

«رویداد "سه‌شنبه بزرگ" در فرآیند نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شرایطی برگزار شد که بسیاری با اشاره به مشخص بودن نتیجه نهایی آن، به تزریق هیجانات کاذب به این رویداد تاکید داشته‌اند.»

 "سه‌شنبه بزرگ" و تزریق هیجان کاذب به انتخابات آمریکا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری موج، آمریکا به‌تازگی و در بحبوحه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 این کشور، میزبان رویداد انتخاباتی موسوم به "سه‌شنبه بزرگ" بوده است. رویدادی که در قالب رقابت‌های انتخاباتی درون‌حزبی دو حزب اصلی در آمریکا یعنی احزاب دموکرات و جمهوریخواه و تلاش‌های آن‌ها برای معرفی نامزد نهایی مطلوبشان جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

سه‌شنبه بزرگ، معمولا نخستین سه‌شنبه از ماه مارس سالی است که در آن قرار است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود. این روز یکی از مهم‌ترین روزها در فرایند انتخاباتی آمریکا محسوب می‌شود. در جریان این روز، بیش از یک‌سوم نمایندگان جمهوریخواه و همچنین بخش بزرگی از نمایندگان حزب دموکرات که قرار است در مجمع نهایی تعیین نامزدهای هر حزب شرکت کنند، تعیین و انتخاب می‌شوند. در قالب رویداد سه‌شنبه بزرگ، تا حد زیادی تکلیف نامزد نهایی هر حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معلوم می‌شود.

در جریان رویداد سه‌شنبه بزرگِ اخیر در آمریکا، تکلیف در حزب دموکرات که مشخص بود و "جو بایدن" رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بدون رقیب به کار خود ادامه می‌دهد. در حزب جمهوریخواه نیز رقابت میان "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور سابق آمریکا و "نیکی هیلی" نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل متحد برقرار بوده  که براساس آخرین داده‌ها و اطلاعات، ترامپ، هیلی را با اختلاف سنگین شکست داده و هیلی صرفا در ایالتی نظیر ورمونت توانسته ترامپ را شکست دهد.

موضوعی که موجب شده ترامپ در جریان رویداد سه‌شنبه بزرگ، به نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا تبدیل شود. با این حال، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که در جریان رویداد سه‌شنبه بزرگ امسال، شاهد تزریق هیجانات کاذب به روندهای انتخاباتی در آمریکا بوده‌ایم، زیرا همانطور که گفته شد، جو بایدن رئیس‌جمهور مستقر آمریکا که هیچ رقیبی در بحبوحه رویداد مذکور نداشته و وضعیت ترامپ نیز از هفته‌ها قبل مشخص بود و بسیاری می‌دانستند  او نامزد نهایی جمهوریخواهان برای شرکت در انتخابات سال 2024 آمریکاست.

این در حالی است که در روزهای گذشته، هیاهوها و جنجال‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده‌ای را با محوریت رویداد سه‌شنبه بزرگ در آمریکا شاهد بودیم که در نوع خود عجیب بوده است. برونداد تمامی این جنجال‌ها نیز این بوده که اکنون جو بایدن و دونالد ترامپ، نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شده‌اند. از یک سو، جو بایدن فردی است که با مشکلات جدی در حوزه سلامت ذهنی و فیزیکی خود دست و پنجه نرم می‌کند و رفتارهای عجیب و غریب وی در جریان نشست‌ها و کنفرانس‌های خبری‌اش، بسیاری را واداشته تا به این مسئله اشاره داشته باشند که او فردی مناسب جهت تداوم فعالیت به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نیست.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ جنجالی در صحنه حضور دارد که سال‌هاست با حضورش در صحنه سیاسی آمریکا، عملا نوعی قطبی‌گرایی سیاسی و اجتماعی را در این کشور حاکم کرده و خود به جلوه‌ای از اقتدارگرایی و عوام‌فریبی در چارچوب‌ها و ساختارهای حزب جمهوریخواه و البته کلیت معادلات سیاسی در آمریکا تبدیل شده است. هر دو نامزد مذکور نیز با چالش کهولت سن رو به رو هستند و بسیاری بر این باورند که هیچ‌کدام از آن‌ها توانایی حضور در صدر هرم قدرت سیاسی در آمریکا را ندارند. با این همه، علی‌رغم روشن بودن معادلات انتخاباتی در آمریکا، جریان‌های سیاسی و رسانه ای آمریکایی، هیجانات کاذبی را به این رویداد تزریق می‌کنند و سعی دارند ماهیت رقابتی آن را در ذهن افکار عمومی متبادر کنند.

این در حالی است که مثلا در حزب جمهوریخواه، شاهد قبضه کامل قدرت به دست دونالد ترامپ و فرقه‌ای هستیم که وی ایجاد کرده و اساسا فرد دیگری از شانس چندانی جهت مطرح کردن خود برخوردار نبوده است. در مورد حزب دموکرات نیز وضعیت به شیوه‌ای متفاوت در همین چارچوب قرار دارد. مسائل و موضوعاتی که همه و همه پالس‌های معناداری را در مورد آینده معادلات سیاسی در آمریکا مخابره می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه