English

سفیر فلسطین در انگلیس:

فلسطینیان با نسل‌کشی روبرو هستند

سفیر فلسطین در انگلیس ابراز داشت که شرایط موجود در این کشور هولناک بوده و مردم با یک نسل‌کشی روبرو هستند.

فلسطینیان با نسل‌کشی روبرو هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، «حسام زملط» سفیر فلسطین در لندن با حضور در نشستی با عنوان «رویکردهای انتقادی به آپارتاید و اشغالگری اسرائیل» در چارچوب «همایش فلسطین و آینده روابط بین‌الملل» که دانشگاه ابن خلدون ترکیه در استانبول برگزار کرد، از طریق ویدیو کنفرانس حضور یافت.

زملط در این نشست اظهار کرد: «آنچه در حال حاضر در فلسطین در حال وقوع است، آزمون و محکی برای اصول اخلاقی ساختار جهانی است. شرایط موجود در فلسطین به معنی واقعی کلمه هولناک است و ما با یک نسل‌کشی در حق مردم‌مان مواجه هستیم».

او در ادامه با اشاره به ماجرای اشغال فلسطین سال ۱۹۴۸ گفت: «اسرائیل با اجرای کاری که ۷۶ سال قبل انجام داد، در چارچوب طرحی برای تخلیه نوار غزه اقدام می‌کند و به همین دلیل ده‌ها هزار تن را به قتل رساند و ۱.۷ میلیون تن دیگر را آواره کرد و زیرساخت‌های نوار غزه را به شکل کامل ویران کرد و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار هر روز بیشتر می‌شود».

زملط با اشاره به اینکه تمامی جنایات جنگی در قوانین بین‌المللی انجام شده و نسل‌کشی با وجود حکم دیوان بین‌المللی دادگستری ادامه دارد، گفت: «ساختار جهانی کاری نمی‌کند و بی‌فایده است و ما دیگر نمی‌توانیم درباره ساختار بین‌المللی صحبت کنیم و این رژیم تنها توسط قدرتمندترین کشورهای جهان و در چارچوب دستورات آنها قابل استفاده است».

«میکو پلد» نویسنده و فعال حقوقی نیز در این نشست اظهار کرد: «همواره درباره دلاوری و قهرمانی کسانی شنیدم که با تبعیض، دیکتاتوری و اشغالگری مبارزه می‌کند اما هرگز شاهد محکومیت مقاومت نبودم تا اینکه کار به فلسطینی‌ها کشید».

او در ادامه خطاب به آن‌هایی که پس از حملات هفتم اکتبر گذشته فلسطینی‌ها را محکوم کردند، گفت: «محکومیت باید متوجه سرچشمه خشونت و نژادپرستی شود که همان اسرائیل، جنبش صهیونیسم، صهیونیست‌ها و حامیان آن در سراسر جهان است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه