English

وزیر امور خارجه انگلیس خواستار توقف جنگ غزه شد

وزیر خارجه انگلیس با اشاره بر لزوم کمک‌رسانی به مردم نوار غزه، خواستار توقف هرچه سریع‌تر حملات صهیونیست‌ها به غزه به جای حمله به رفح شد.

وزیر امور خارجه انگلیس خواستار توقف جنگ غزه شد
به گزارش خبرگزاری موج

​، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در جریان سفر خود به جزیره فالکلند در جمع خبرنگاران خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شد.

وی پس از آنکه یک مقام کابینه جنگی رژیم صهیونیستی تهدید کرد به رفح حمله زمینی خواهد کرد مگر اینکه اسرای صهیونیست تا ماه رمضان آزاد شوند، تاکید کرد که خشونت‌ها در غزه باید پایان یابد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دولت انگلیس تاکنون در برابر درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری در غزه مقاومت کرده و در ازاء از توقف «پایدار» درگیری‌ها حمایت می‌کند، اما فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد تهاجم به رفح افزایش یافته است.

گذرگاه بین مصر و نوار غزه راه نجات اصلی برای دریافت کمک‌های ضروری برای فلسطینیانی بوده است که از زمان آغاز حملات سهمگین «اسرائیل» علیه غزه در شرایط سختی به‌سر می‌برند و نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه، ازجمله غذا، آب آشامیدنی سالم و خدمات پزشکی و دارو هستند.

دیوید کامرون در اظهارات امروز خود خاطر نشان کرد: ما همین حالا خواستار توقف فوری درگیری‌ها هستیم. ما معتقدیم که آنچه اکنون به آن نیاز داریم، وقفه در جنگ و همچنین فرصتی برای آزادی اسرا و کمک‌رسانی است. این امر باید فورا انجام شود.

وی همچنین گفت: سپس آنچه باید انجام دهیم این است که این توقف را به یک آتش‌بس دائمی و پایدار تبدیل کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه با تکرار موضع غیرواقع‌بینانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم خروج کامل حماس از نوار غزه برای توقف حملات افزود: خیلی چیزها باید اتفاق بیفتد تا این امر محقق شود و جنگ از سر گرفته نشود. ما باید شاهد خروج رهبران حماس از غزه باشیم، ما باید شاهد یک دولت جدید فلسطینی باشیم.

وی گفت: اما اکنون بیایید جنگ را متوقف کنیم، اسرا را آزاد کنیم و سپس از اینجا روی آن کار کنیم. این چیزی است که ما باید به جای حمله در رفح، شاهد اتفاق افتادن آن باشیم.

در حالی که مذاکرات آتش‌بس، پس از نشانه‌هایی از پیشرفت در هفته‌های اخیر با مشکل مواجه می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست‌های فزاینده برای توقف حمله نظامی به غزه را نادیده گرفته و با پیشنهاد آتش‌بس در ازای آزادی اسرا مخالفت کرده است.

نشریه ایندیپندنت در ادامه نوشت: دیوید کامرون در هفته‌های اخیر خواستار برداشته شدن گام‌هایی در جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطینی شده و گفته است که این کار یک پاداش برای حماس محسوب نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه