English

وزیر خارجه کانادا:

نتانیاهو نمی‌تواند جنگ خود را پیش ببرد

وزیر خارجه کانادا ابراز کرد که اعمال فشار به نتانیاهو و تمایز قائل شدن میان دولت او و ساکنان اراضی اشغالی حائز اهمیت است.

نتانیاهو نمی‌تواند جنگ خود را پیش ببرد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه کانادا در نشست امنیتی مونیخ با انتقاد از سیاست‌های جنگی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه ، برنامه این رژیم برای حمله به شهر رفح را «غیرقابل قبول» تلقی کرد.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا ، امروز (یکشنبه) گفت که حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه «غیرقابل قبول است چراکه فلسطینی‌ها جایی برای رفتن ندارند.»

گزارش داد که جولی در کنفرانس امنیتی مونیخ که در حال برگزاری است، گفت: ما به حق موجودیت اسراییل قائل هستیم اما در عین حال، سیاست خارجی ما مبتنی بر امنیت انسانی است و حفاظت از جان غیرنظامیان اصل تمامی کارهایی بوده است که انجام داده‌ایم.

جولی ادامه داد: به باور من، جان هر یک از افراد، چه اسراییلی و چه فلسطینی، برابر است. این درگیری بخش‌هایی داشته است که غیرقابل‌قبول هستند.

حدود ۱.۵ میلیون نفر از فلسطینی‌هایی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه آواره شده‌اند، به شهر رفح در جنوب آن پناه برده‌اند.

برنامه‌های اعلامی رژیم صهیونیستی برای حمله به این شهر نگرانی‌های بین‌المللی را در پی داشته است و بسیاری از کشورها خواستار خویشتن‌داری و لغو این عملیات شده‌اند.

جولی در دیدار با همتایان اسپانیایی و اردنی خود و یکی از وزرای امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، درباره وضعیت اراضی اشغالی و فلسطین با آن‌ها گفت‌وگو کرده و دیدگاه کانادا را درباره صلحی پایدار تشریح کرد.

او با وجود مخالفت‌های علنی دولت راست‌گرای رژیم صهیونیستی با راهکار «دو دولتی» بیان کرد: ما در درجه اول، به دولتی اسراییلی نیاز داریم که حاضر به مذاکره درباره یک راهکار دو دولتی باشد.

وزیر امور خارجه کانادا همچنین گفت که کشورهای عربی باید روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنند که شامل توافقی امنیتی میان این رژیم و عربستان سعودی خواهد بود.

این دیپلمات ارشد کانادایی با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو نمی‌تواند جنگ خود را پیش ببرد.

جولی افزود که «اعمال فشار» به نتانیاهو و تمایز قائل شدن میان دولت او و ساکنان اراضی اشغالی حائز اهمیت است.

به گفته او، آنچه در کوتاه مدت به آن نیاز است، توافق تبادل اسرا و ورود کمک‌های انسانی به غزه برای شتاب گرفتن اوضاع سیاسی است که در حال حاضر «همراهان خوبی» برای آن وجود ندارد.

در همین حال، «خوزه مانوئل آلبارز» وزیر امور خارجه اسپانیا تا حدی با این نظر مخالفت کرده و گفت که آنچه در شرایط فعلی، فورا به آن نیاز است، آتش‌بس دائمی و آزادی اسرا است.

آلبارز دیدگاه اسپانیا را تشکیل یک کشور فلسطینی و «کنترل غزه و کرانه باختری توسط یک تشکیلات فلسطینی، متصل بودن آن‌ها از طریق یک گذرگاه با یک راه خروج به دریا و تعیین قدس شرقی به عنوان پایتخت آن» دانست.

او همچنین گفت که رژیم صهیونیستی «دوست اسپانیا» است اما دولت او «صدای خود را در دفاع از شهروندان فلسطینی پایین نخواهد آورد.»

وزیر امور خارجه اسپانیا با انتقاد از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هیچ گونه بینش سیاسی پشت این همه خشونت نیست.

رژیم صهیونیستی در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط گروه حماس علیه اراضی اشغالی، غزه را  با هدف «نابودی» حماس که از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، مورد حملات گسترده نظامی قرار داده که منجر به کشته شدن حداقل ۲۸ هزار و ۶۶۳ نفر از فلسطینیان شده است. بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

رفح شهری جنوبی در مرز غزه و مصر است که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آن گریخته‌اند.

نتانیاهو پیش‌تر از قصد خود برای حمله زمینی به رفح خبر داده بود.‌ نظامیان صهیونیست در تدارک این حمله، حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را علیه این شهر بزرگ تشدید کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه