English

چین دایره سفر به ماه را گسترش می‌دهد

چین برای رفتن به سمت دور ماه و آغاز کردن اولین ماموریت آوردن نمونه‌های قمری، مه ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است.

چین دایره سفر به ماه را گسترش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج

​، مهندسان مأموریت «چانگ ای ۶»(Chang'e-6) چین، از جمع خانوادگی به مناسبت سال نو صرف نظر کردند تا به آماده‌سازی فضاپیما برای پرتاب کمک کنند.

به نقل از اسپیس، اجزای ماموریت چانگ ای ۶ برای آوردن نمونه ماه، در اوایل ژانویه به فرودگاه فضایی «ونچانگ»(Wenchang) در جزیره هاینان رسیدند. «تلویزیون مرکزی چین»(CCTV) گزارش داد که در آنجا، گروهی از مهندسان و پژوهشگران با تجربه ماموریت «چانگ ای ۵» در سال ۲۰۲۰، در حال آزمایش و تنظیم کردن تجهیزات هستند.

این ماموریت اولین تلاش چین برای جمع‌آوری کردن مواد از سمت دور ماه و رساندن آن به زمین برای تحلیل شدن خواهد بود. پرتاب ماموریت برای حدود ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«ژانگ یانگ»(Zhang Yang)، مهندس ماموریت چانگ ای ۶ گفت: جشنواره بهار که به عنوان آغاز سال نو قمری در چین در نظر گرفته می‌شود، یک دوره حیاتی برای این ماموریت است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کاوشگر در شرایط خوبی قرار دارد و هر گامی که برمی‌داریم، به معنای تضمین کیفیت است.

از آنجا که بازگشت برای دیدن خانواده‌ها ممکن نبود، اعضای گروه با عزیزان خود از راه دور ارتباط برقرار کردند. «ژو رونگکوان»(Zhu Rongkuan)، مهندس این گروه پژوهشی گفت: این اولین بار است که بهار را با خانواده‌ام جشن نمی‌گیرم. برای همه اعضای خانواده‌ام آرزوی سلامتی در سال نو دارم.

انتظار می‌رود که چانگ ای ۶، یک ماموریت ۵۳ روزه باشد. کاوشگر این ماموریت قرار است در «حوضه آپولو»(Apollo basin) واقع در سمت دور ماه فرود بیاید و دو کیلوگرم از مواد ماه را با استفاده از یک اسکوپ و یک مته جمع‌آوری کند.

ماهواره ارتباطی «کوئیکیاو ۲»(Queqiao-2) نیز در ماه فوریه یا مارس برای پشتیبانی از ماموریت پرتاب خواهد شد. این ماهواره باید ارتباط را بین ایستگاه‌های زمینی و فضاپیمای چانگ ای ۶ برقرار کند، زیرا سمت دور ماه هرگز از زمین قابل مشاهده نیست.

سپس کاوشگر مأموریت، نمونه‌های ماه را در یک وسیله نقلیه خواهد گذاشت که آماده پرتاب به مدار ماه است. وسیله نقلیه به یک ماژول خدمه متصل خواهد شد. ماژول به زمین باز خواهد گشت و کپسول محافظ نمونه‌ها را با خود خواهد آورد. وظیفه این کپسول، محافظت از نمونه‌ها هنگام ورود مجدد آتشین به جو زمین و پرتاب با چتر نجات به سطح زمین است.

تحلیل نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از سمت دور ماه می‌تواند اطلاعات جدیدی را در مورد این موضوع ارائه دهد که چرا دو طرف نزدیک و دور ماه بسیار متفاوت هستند و همچنین، سرنخ‌هایی را درباره تاریخچه ماه و گسترش منظومه شمسی ارائه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه