English

رئیس ائتلاف دولت قانون:

دولت عراق برای توقف تجاوزهای آمریکا وارد عمل شود

نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون ابراز داشت: دولت عراق باید در تمامی ابعاد و زمینه‌ها برای توقف تجاوزهای آمریکا و محکوم کردن آن وارد عمل شود.

دولت عراق برای توقف تجاوزهای آمریکا وارد عمل شود
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از پایگاه خبری السبق پرس، نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق ضمن محکوم کردن تجاوز آمریکا به تمامیت عراق و کشتن تعدادی از شهروندان این کشور تاکید کرد که این جنایت‌ها به نحو بی‌سابقه‌ای تکرار شده و هیچ عامل بازدارنده‌ای از سوی جامعه جهانی وجود ندارد.

وی در واکنش خود در شبکه تلگرام ضمن محکوم کردن این حمله و ترور تعدادی از شهروندان و نیروهای مسلح عراقی در مراکز ثابت ماموریت خودشان تاکید کرد که این حق دولت عراق است که در تمامی ابعاد و زمینه‌ها برای توقف این تجاوزها و محکوم کردن آنها وارد عمل شود، چرا که این اقدامات قانون جنگل را بنیان‌گذاری کرده و کشتار و تخریب توجیه ناپذیر بیشتر را در عراق نهادینه می‌سازد. این در حالی است که این اقدامات هیچ توجیهی در قوانین بین‌المللی و حقوق بشری ندارد و ارزش‌های ادعا شده در تمدن نوین کاملا دروغین و پوشالی است.

مالکی در پیام خود تصریح کرد که عراقی‌ها این فشارها را نمی‌پذیرند و نمی‌توانند در مورد تحقیر جان شهروندان خود صبر کنند، لذا باید موضع ملی مسئولانه از سوی همه اتخاذ شود که ضامن تمامیت ارضی کشور و حفظ جان ملت است.

وی در پایان برای شهدای این حادثه تروریستی غفران و رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های شهدا و تمامی ملت عراق از خداوند صبر مسئلت کرد.

فالح فیاض رییس هیات حشد شعبی عراق در مراسم تشییع شهدای تجاوز اخیر آمریکا اعلام کرد که تجاوز آمریکا به عراق برای هدف قرار دادن مستقیم نیروهای حشد الشعبی بود.

وی تاکید کرد که این حادثه بدون پاسخ رها نمی‌شود، چرا که حمله‌ای وقیحانه به شمار می‌رود و خون شهدای حشد شعبی نشان دهنده جایگاه عراق و کرامت این کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه