English

رهبر حماس با راه حل دو دولتی مخالف است

خالد مشعل، رهبر حماس در خارج ضمن اشاره به مخالفت جنبش متبوعش و ملت فلسطین با راه حل دو دولتی، ابراز داشت که ملت فلسطین به دنبال آزادی و رهایی از بند اشغالگری، استقلال و تشکیل کشور مستقل خویش است.

رهبر حماس با راه حل دو  دولتی مخالف است
به گزارش خبرگزاری موج

  به نقل از رسانه های فلسطینی، رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در اظهاراتی تاکید کرد که پس از نبرد هفتم اکتبر امید به تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر و از شمال تا جنوب در میان اکثریت فلسطینیان زنده شد.

«خالد مشعل» رهبر حماس در خارج ضمن اشاره به مخالفت جنبش متبوعش و ملت فلسطین با راه حل دو دولتی، تاکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آزادی و رهایی از بند اشغالگری، استقلال و تشکیل کشور مستقل خویش است.

خالد مشعل اظهار داشت که غرب می‌گوید نبرد هفتم اکتبر چشم‌اندازی را برای موضوع رویکرد و نگرش سیاسی ایجاد کرد و از اینجا موضوع قدیمی خود یعنی راه حل دو کشور را مطرح می‌کنند که حماس این راه حل را قبول ندارد و با آن مخالف است، زیرا این راه حل بدین معناست که ما یک زمانی کشوری موعود خواهیم داشت و در مقابل باید طرفی دیگر یعنی رژیم اشغالگر را به رسمیت بشناسیم که این کاملا باطل و مردود است.

مشعل با اشاره به اینکه پس از نبرد هفتم اکتبر امید به تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر و از شمال تا جنوب در میان اکثریت فلسطینیان زنده شد، تاکید کرد که مرزهای سال ۱۹۶۷ تنها یک پنجم فلسطین را شامل می‌شود، بنابراین ملت فلسطین هرگز آن را نخواهد پذیرفت.

وی بیان کرد که اجماع فلسطینیان بر این است که ما از حق مشروع خود یعنی از بحر تا نهر و از راس الناقوره تا ام رشراش یا خلیج عقبه کوتاه نمی‌آییم و این حق ماست و ما از قدیم در این سرزمین بودیم و این رژیم اشغالگر است که از سال ۱۹۴۸ در این سرزمین به وجود آمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه