English

آمریکا:

می‌خواهیم هرچه زودتر جنگ در غزه پایان یابد

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت آمریکا در پی اظهارات وزیر جنگ اسرائیل در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن مبنی بر آنکه جنگ اسرائیل و حماس چند ماه دیگر طول می‌کشد، گفت: خواستار پایان یافتن هر چه زودتر این جنگ هستیم.

 می‌خواهیم هرچه زودتر جنگ در غزه پایان یابد
به گزارش خبرگزاری موج

، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در حالی که کشورش، تل آویو را حمایت‌های مالی، نظامی و امنیتی می‌کند، افزود: ما در مورد مدت زمان جنگ شرایط بر اسرائیل تحمیل نمی‌کنیم، اما می‌خواهیم هر چه زودتر به آن پایان دهد.

این سخنگوی دولت جو بایدن اضافه کرد: ما برای دستیابی به یک وقفه کوتاه در درگیری‌ها در غزه تلاش می‌کنیم و از آتش‌بس طولانی نگرانیم، زیرا به نفع حماس است.

کربی در عین حال مدعی شد که اگر حماس سلاح‌های خود را زمین بگذارد و تمام کسانی که مسئول حملات ۷ اکتبر بودند را تحویل دهد، اکنون می‌توان به جنگ پایان داد.

وی درباره سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن به سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: سالیوان در دیدار خود با نتانیاهو از حمایت واشنگتن در نبرد علیه حماس اطمینان داده و ما هر کاری که در توان داشته باشیم برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده انجام خواهیم داد.

کربی ادامه داد: سالیوان همچنین در مورد حرکت اسرائیل به سمت عملیات با شدت کمتر علیه غزه در آینده نزدیک گفت‌وگو کرده است.

همزمان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که بایدن از اسرائیل خواسته در عرض سه هفته به عملیات زمینی گسترده پایان دهد.

این رسانه آمریکایی به نقل از این مقامات در عین حال نوشته که دولت بایدن درک می‌کند تلاش‌های اسرائیل برای تعقیب رهبران حماس برای چندین ماه ادامه خواهد داشت.

نیویورک تایمز نوشته است: ایالات متحده به اسرائیل گفته که می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۳ شاهد پایان عملیات زمینی بزرگ تل آویو در نوار غزه باشد و پس از خروج ارتش اسرائیل از این باریکه، فعالیت‌های هدفمند یگان‌های ویژه با ماموریت اصلی نجات گروگان‌ها و از بین بردن مقامات ارشد حماس آغاز شود.

این اظهارات در حالی است که یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌ سفید که به تل آویو سفر کرده، گفته است: "نابودی حماس" که ماموریت اصلی حملات اسرائیل است، "بیش از چند ماه" زمان خواهد برد.

این مقام اسرائیلی گفته است: «این اقدام به یک دوره زمانی نیاز دارد که بیش از چندین ماه طول می‌کشد، اما ما پیروز خواهیم شد و حماس را نابود خواهیم کرد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه