English

اجلاس عربی- اسلامی در ریاض آغاز شد

اجلاس اسلامی- عربی در ریاض دقایقی قبل در ریاض آغاز به کار کرد و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خواستار آتش بس شد.

اجلاس عربی- اسلامی در ریاض آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از المیادین، نشست اسلامی-عربی در ریاض آغاز به کار کرد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت: ما جنگ علیه ملت فلسطین در غزه را محکوم می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه و توقف جنگ به کار بسته ایم.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکید کرد.

وی در آغاز اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض همچنین بر لزوم ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای ارسال کمک‌های انسانی و حفظ جان غیرنظامیان تاکید کرد.

بن سلمان همچنین از شکست و ناکامی شورای امنیت و جامعه بین المللی در پایان دادن به جنگ علیه غزه سخن گفت و به حمله به غیرنظامیان و زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و ساختار زیربنایی این منطقه اشاره کرد.

ما کوچاندن اجباری ساکنان غزه را رد می‌کنیم و خواهان رفع محاصره این منطقه هستیم.

بن سلمان همچنین از برخورد دوگانه جامعه بین المللی در قبال مسئله غزه انتقاد کرد.

وی افزود: جنگ ددمنشانه و بی‌رحمانه علیه برادرانمان در فلسطین را قویاً محکوم کرده و خواستار توقف فوری این جنگ و ایجاد گذرگاه‌های انسانی در غزه هستیم. ما خواستار آتش بس فوری و تأمین گذرگاه‌های امن بشردوستانه به غزه هستیم.

احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب هم گفت: کوچاندن اجباری فلسطینیان جنایتی جنگی و غیرقابل قبول است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در آغاز این اجلاس گفت: ما جنگ علیه ملت فلسطین درغزه را محکوم می کنیم و تمام تلاش خود را برای حمایت از غیرنظامیان در غزه و توقف جنگ به کار بسته ایم.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکید کرد.

وی در آغاز اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض همچنین بر لزوم ایجاد گذرگاه های انسانی برای ارسال کمک های انسانی و حفظ جان غیرنظامیان تاکید کرد.

بن سلمان همچنین از شکست و ناکامی شورای امنیت و جامعه بین المللی در پایان دادن به جنگ علیه غزه سخن گفت و به حمله به غیرنظامیان و زنان و کودکان و بیمارستان ها و ساختار زیربنایی این منطقه اشاره کرد.

بن سلمان همچنین از برخورد دوگانه جامعه بین المللی در قبال مسئله غزه انتقاد کرد.

وی افزود: جنگ ددمنشانه و بی‌رحمانه علیه برادرانمان در فلسطین را قویاً محکوم کرده و خواستار توقف فوری این جنگ و ایجاد گذرگاه‌های انسانی در غزه هستیم. ما خواستار آتش بس فوری و تامین گذرگاههای امن بشردوستانه به غزه هستیم.

دبیر کل اتحادیه عرب: کوچاندن اجباری مردم فلسطین، جنایت جنگی است

احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب هم گفت: کوچاندن اجباری فلسطینیان جنایتی جنگی و غیرقابل قبول است.

محمود عباس: اشغالگران خطوط قرمز را زیرپا گذاشته اند

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم اعلام کرد: نیروهای اشغالگر جنگ و کشتار شدیدی را علیه ملت ما به راه انداخته اند و هم خطوط قرمز را زیر پا گذاشته اند.

وی افزود: نیروهای اشغالگر بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم ما را در غزه به شهادت رسانده و زخمی کرده اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. مردم ما در کرانه باختری در معرض حملات تروریستی از سوی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان تروریست قرار دارند.

محمود عباس گفت: آزادگان دنیا دوگانگی معیارها را نخواهند پذیرفت.

شاه اردن: ممانعت اسرائیل از ورود آب و غذا به غزه جنایت جنگی است

عبدالله دوم شاه اردن در اجلاس عربی-اسلامی در ریاض گفت: ساکنان غزه در معرض جنگ شنیعی قرار دارند که باید فوراً متوقف شود.

وی افزود: ظلمی که بر فلسطینی‌ها روا داشته می‌شود در هفتم اکتبر شروع نشده است بلکه هفت دهه است که بر آنها ظلم می‌شود.

عبدالله دوم بیان کرد: نیروهای اشغالگر پزشکان و تیم‌های امدادی را می کشند و به کودکان و زنان و حتی سالخوردگان هم در غزه نمی‌کنند.

وی گفت: راهکار دودولتی تنها راه پایان رنج‌های ملت فلسطین و حل دائمی است. نمی‌توان در قبال آنچه در غزه رخ می‌دهد، سکوت کرد. باید گذرگاه‌ای بشردوستانه امن در غزه برقار شود تا کمک‌ها به شکل دائمی به ساکنان غزه برسد.

شاه اردن تصریح کرد: ممانعت اسرائیل از ورود آب و غذا به ساکنان غزه جنایت جنگی است.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان گفت: ساکنان غزه در معرض قتل، کشتار و اقدامات غیرانسانی قرار دارند که مستوجب اقدام جدی از سوی جامعه جهانی است.

وی تاکید کرد: امروز مجدداً قتل غیرنظامیان را محکوم می کنیم و سیاست مجازات جمعی ساکنان را غیرقابل قبول می دانیم.

رئیس جمهور مصر بیان کرد: ما خواستاربرقراری آتش بس فوری و بدون قید و شرط هستیم و باید مهاجرت فلسطینی ها به خارج متوقف شود.

السیسی ادامه داد: ما خواستار حل مشکل بر اساس راهکار دودولتی هستیم. درباره اهمال در توقف جنگ غزه و گسترش دامنه آن هشدار می دهیم.

رئیس جمهور مصر گفت: باید تحقیق بین المللی عادلانه درباره اقدامات نقض کننده نیروهای اشغالگر علیه فلسطینی ها در غزه به عمل آید.

اردوغان: مادرانی را مشاهده می کنیم که کودک جان داده خود را در آغوش گرفته‌اند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در اجلاس عربی و اسلامی در ریاض عربستان اعلام کرد: کلمات از توصیف آنچه در غزه رخ می دهد و هدف قرار دادن بیمارستانها و مراکز عبادی و مدارس به شکل وحشیانه عاجز است.

وی افزود: مادرانی را مشاهده می کنیم که کودکان جان داده خود را در آغوش گرفته اند و پدرانی که به دنبال افراد خانواده خود در میان آوار می گردند.

رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: اسرائیل به دنبال انتقام گیری از تحولات هفتم اکتبر با کشتن افراد بی گناه و کودکان و زنان است.

اردوغان افزود: ۷۳ درصد از افرادی که جان خود را در غزه و کرانه باختری از دست داده اند از زنان و کودکان هستند و این حملات دیوانه وار قابل درک نیست.

وی گفت: کشورهای غربی حتی خواهان آتش بس هم نشده اند. هر آنکه بر ظلم سکوت می کند در آن شریک است. غرب و آمریکا ازحقوق بشر دم می زنند اما متاسفانه در برابر اقدامات اسرائیل کاری انجام نمی دهند. کمک های بشردوستانه باید متوقف شود و سوخت به بیمارستانها برسد. غزه ای که از کمکهای بشردوستانه محروم شده شبیه جهنم است و ما باید تلاشی برای مجازات اسرائیل به خاطر جنایاتش انجام دهیم. باید شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی کیفری در برابر جنایات اسرائیل اقدامی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه