English

بلینکن دوشنبه وارد آنکارا می‌شود

وزیر خارجه آمریکا که به اراضی اشغالی و اردن سفر کرده است، قصد دارد روز دوشنبه 15 آبان ماه برای گفت‌وگو با مقام‌های ترکیه درباره تحولات منطقه وارد «آنکارا» شود.

بلینکن دوشنبه وارد آنکارا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه هفته جاری (۶ نوامبر، ۱۵ آبان ماه) پس از اراضی اشغالی و اردن، وارد آنکارا می‌شود تا با مقام‌های ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلامکرد که بلینکن در بازه زمانی دوم تا ۱۰ نوامبر (۱۱ تا ۱۹ آبان ماه) به تل‌آویو، امان، آنکارا، توکیو، سئول و دهلی نو سفر خواهد کرد.

طبق این بیانیه‌، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در سفر به ترکیه و اردن بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در اراضی اشغالی و نوار غزه و تعهد مشترک برای تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه  و از سرگیری خدمات ضروری به نوار غزه و تضمین این مطلب که فلسطینیان فلسطینی ها به اجبار در خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: «او (بلینکن) همچنین درباره یک مکانیسم فوری برای کاهش خشونت‌ها، آرام کردن لفاظی‌ها و کاهش تنش‌های منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو خواهد کرد و بر تعهد آمریکا برای همکاری با شرکا به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای یک صلح بادوام و باثبات در خاورمیانه از جمله تشکیل یک کشور فلسطینی تأکید خواهد کرد».

وزارت خارجه آمریکا درباره سفر بلینکن به ترکیه ادامه داد: «در ترکیه، وزیر خارجه آمریکا درباره امنیت اروپا-آتلانتیک، تداوم حمایت از اوکراین و لزوم حفظ اتحاد ناتو از جمله تأیید الحاق سوئد به ناتو بحث و گفت‌وگو خواهد کرد».

پیش از این گزارش شده بود که وزیر خارجه آمریکا در حاشیه سفر به اردن، با نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره درگیری‌های مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

برخلاف ایالات متحده آمریکا، ترکیه از منتقدان سرسخت دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است و تقریباً «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه علیه این اقدامات وحشیانه سخنرانی می‌کند.

در همین راستا، وزارت خارجه ترکیه امروز اعلام کرد در پی تداوم حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان و توجه نکردن به درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه، سفیر ترکیه در تل‌آویو برای رایزنی به آنکارا فراخوانده شد.

آمریکا در شرایطی سخن از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود به میان آورده است که وزارت بهداشت غزه امروز شنبه، ۴ نوامبر و در بیست و نهمین روز از حملات رژیم اشغالگر به  نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۹۴۸۸ نفر رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ۷۰ درصد قربانیان حملات رژیم اشغالگر را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۲۲۰۰ گزارش مفقودی دریافت کردیم که ۱۲۵۰ نفرشان کودک‌ و در زیر آوار بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه