English

زنگ خطر سازمان ملل رباره جان نوزادان غزه به صدا درآمد

سازمان ملل زنگ خطر را درباره جان نوزادان در نوار غزه به صدا در آورد.

زنگ خطر سازمان ملل رباره جان نوزادان غزه به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری موج، چند نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه‌ مشترکی هشدار دادند جان نوزادان در نوار غزه «به مویی بند است» و زنان در این باریکه مجبور می‌شوند نوزادان خود را در خیابان‌ها و در میان خرابه‌ها به دنیا بیاورند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این نهادهای وابسته به سازمان ملل شامل صندوق کودکان سازمان ملل، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاورنزدیک، آژانس بهداشت جنسی و تولید مثل سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی هستند.

در بیانیه‌ای که این سازمان‌ها منتشر کردند، آمده است: «انتظار می‌رود، مرگ مادران نوزاد در غزه با توجه به فقدان دسترسی به مراقبت‌های کافی افزایش پیدا کند. جان نوزادان نیز در آنجا به مویی بند است. اگر سوخت بیمارستانها به اتمام برسد، بر اساس برآوردها جان ۱۳۰ نوزاد نارس که به خدمات مراقبت‌های ویژه نوزادان متکی هستند تهدید خواهد شد.»

در بیانیه این آژانس‌های سازمان ملل آمده است: «بر اساس برآوردها ۵۰۰۰۰ زن باردار در غزه وجود دارند و بیش از ۱۸۰ نفر از آنها در هر روز زایمان می‌کنند. انتظار می‌رود ۱۵ درصد از آنها دچار عوارض بارداری یا مرتبط با زایمان شده و نیازمند مراقبت‌های پزشکی مضاعف بشوند. به دنبال تعطیل شدن ۱۴ بیمارستان و ۴۵ مرکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه برخی از زنان مجبور می‌شوند در سرپناه‌ها، در خانه‌های خود، در خیابانها در میان خرابه‌ها و یا در تاسیسات بسیار شلوغ بهداشت و درمان زایمان کنند در حالی که وضعیت بهداشتی در این مکانها رو به وخامت بوده و ریسک عوارض پزشکی و عفونی نیز رو به افزایش است.»

سازمان ملل مکررا هشدار داده، تاسیسات پزشکی این سازمان در غزه در حال از دست دادن ذخایر خود بوده و بدون دریافت محموله‌های سوختی جدید ممکن است به زودی مجبور به متوقف کردن کمک رسانی به مردم غزه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه