English

ایران نسبت به استفاده احتمالی رژیم اسرائیل از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد

نماینده ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در نامه‌ای خطاب به مدیرکل این سازمان نوشت که رژیم اسرائیل، که عضو معاهدات سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) نیست، ممکن است به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غزه متوسل شود.

 ایران نسبت به استفاده احتمالی رژیم اسرائیل از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری موج، هادی فرجوند، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به "فرناندو آریاس" مدیرکل سازمان و "لوسیان فاتو" رئیس شورای اجرایی سازمان درباره هشدار نسبت به استفاده احتمالی رژیم اسرائیل از سلاح‌های شیمیایی نامه‌ای را ارسال کرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای فرناندو آریاس، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی؛

جناب آقای لوسیان فاتو، رئیس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی؛

این نامه را به شما می‌نویسم تا نگرانی جدی خود را درمورد موضوع نگران‌کننده‌ای پیرامون آنچه در حال حاضر در فلسطین اشغالی می‌گذرد، جلب کنم.

رژیم اسرائیل که عضو معاهدات سلاح‌های کشتار جمعی، از جمله کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) نیست، ممکن است به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غزه متوسل شود تا رکورد جنایات شنیع خود در کشتار فلسطینیان بی‌گناه را بشکند. این موضوعی هشداردهنده است.

ضروری است شورای اجرایی و دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW)، به‌عنوان یک نهاد بین‌المللی که کارویژه و اصلی آن جلوگیری از استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی، در هر زمان و تحت هر شرایطی است، از نزدیک بر وضعیت کنونی در فلسطین، به‌ویژه هرگونه تهدید استفاده از مواد شیمیایی سمی نظارت داشته باشند و آمادگی لازم برای اتخاذ اقدامات لازم در صورت نیاز وفق کنوانسیون داشته باشند.

شایان ذکر است که استفاده از این‌گونه مواد شیمیایی، نه‌تنها ناقض کنوانسیون، بلکه تهدیدی جدی برای جان انسان‌ها، ثبات منطقه‌ای و امنیت جهانی به‌شمار می‌رود؛ بنابراین ما از همه کشورهای عضو و دبیرخانه فنی می‌خواهیم به فلسطین به‌عنوان کشوری مسئول و متعهد عضو کنوانسیون، در برابر سلاح‌های شیمیایی کمک و محافظت کنند.

با تشکر از توجه شما به این موضوع، من به تعهد شما به رعایت اصول مندرج در کنوانسیون و تضمین جهانی عاری از تهدیدات تسلیحات شیمیایی اطمینان دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه