English

برخی منابع عبری زبان:

یمن رژیم صهیونیستی را بمباران کرد

برخی منابع عبری زبان مدعی شدند که نیروهای یمنی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند

 یمن رژیم صهیونیستی را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری موج، برخی رسانه‌های مدعی شده‌اند که نیروهای یمن ی با موشک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌ و به سمت شهرهای فلسطین اشغالی، موشک شلیک کرده‌اند. در این ارتباط گفته‌شده که انصارالله یمن با موشک مناطق اشغالی را هدف قرار داده، اگرچه نیروهای آمریکایی این موشک‌ها را پیش از رسیدن به مقصد منهدم کردند.

در همین ارتباط نیز برآوردهای نهادهای امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که موشک‌های شلیک‌شده از سمت یمن، اسرائیل را هدف گرفته بود و یک ناو جنگی آمریکایی این موشک‌ها را منهدم کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که موشک‌های شلیک شده از سمت یمن، جنوب اسرائیل را هدف گرفته بود.

وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون نیز اعلام کرد که ناوشکن یواس‌اس کارنی سه موشک شلیک‌شده از یمن و چند پهپاد را ساقط کرده است.

وزارت دفاع آمریکا افزود که گروه انصارالله این موشک‌ها را شلیک کرده و اقدامات لازم  برای حمایت از نیروهای آمریکایی را انجام خواهیم داد.

با این حال، پنتاگون برخلاف منابع صهیونیستی اعلام کرده که هنوز مقصد این موشک‌ها مشخص نیست. پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد.

ساعاتی پیش از این، خبرگزاری رویترز از حمله موشکی به یک کشتی جنگی آمریکایی در سواحل یمن خبر داد. رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که این کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا، چند موشک را که در سواحل یمن به سمت آن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

الون بن دیوید، خبرنگار اسرائیلی هم اعلام کرد که کشتی‌های جنگی آمریکایی چند موشک را که از سمت یمن شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کردند و تحقیقات در مورد احتمال اینکه این موشک‌ها به سمت اسرائیل شلیک شده باشد،  در حال انجام است.

سی‌ان‌ان هم اعلام کرد که این موشک‌ها توسط انصار الله یمن شلیک شده است.

این شبکه به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که مشخص نیست این موشک‌ها به سمت چه هدفی شلیک شده، اما احتمال دارد هدف آن ناو رزمی «یواس‌اس کارنی» بوده باشد که روز چهارشنبه از کانال سوئز به سمت دریای سرخ حرکت کرده است.

پیش از این، رهبر انصارالله یمن هشدار داده بود اگر آمریکا در کمک به اسرائیل علیه نوار غزه وارد جنگ شود، ما نیز با حملات موشکی و پهبادی واکنش نشان خواهیم داد.

روز پنجشنبه مردم یمن باز هم در حمایت از غزه، تظاهرات میلیونی برگزار کردند و خواستار حمایت همه‌جانبه کشورهای اسلامی از مردم فلسطین و ساکنان غزه شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه