English

حدود ۱۰۰۰ تن در عملیات ضد ترور ترکیه بازداشت شدند

هواپیماهای جنگی ترکیه پس از یک حمله انتحاری در پایتخت ترکیه، حملات هوایی جدیدی را به سایت‌های مشکوک شبه‌نظامیان کُرد در شمال عراق انجام داد و در همین حال، پلیس این کشور حدود ۱۰۰۰ تن را در حملاتی در سراسر ترکیه بازداشت کرده است.

حدود ۱۰۰۰ تن در عملیات ضد ترور ترکیه بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت دفاع ترکیه آمده است که حملات هوایی به ۱۶ هدف از جمله غارها، پناهگاه‌ها و انبارهایی که توسط حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد، اصابت کرد.

طبق این بیانیه، هدف از این عملیات حفاظت از مرزهای ترکیه و جلوگیری از حملات « تروریستی » است.

این دومین عملیات هوایی فرامرزی ترکیه علیه اهداف پ‌.ک‌.ک در شمال عراق از زمان حمله روز یکشنبه در آنکارا بود.

همچنین پیش از این، پلیس ترکیه در چندین استان این کشور یورش‌هایی را انجام داد و نزدیک به ۱۰۰۰ تن از جمله ده‌ها نفر را که ادعا می‌شد با شبه‌نظامیان کُرد ارتباط داشتند، بازداشت کرد. یک مجری اخبار مخالفان هم به مدت کوتاهی بازداشت شد.

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه سه شنبه از آغاز عملیات گسترده مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که در این عملیات بیش از ۱۳ هزار نیروی امنیتی حضور دارند.

وزیر کشور در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه، ۴۶۶ عملیات مبارزه با تروریسم در سراسر کشور آغاز شد که ۱۳ هزار و ۴۴۰ نیروی امنیتی در آن مشارکت دارند.

یرلیکایا در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت، حداقل ۱۲ عضو مظنون پ‌.ک‌.ک در یک عملیات جداگانه در پنج استان در مرسین، وان، سانلیوروا، ماردین و آیدین دستگیر شدند.

علی یرلیکایا در ادامه گفت که ۵۵ فرد مظنون به عضویت در «ساختار اطلاعاتی» پ‌.ک‌.ک در ۱۶ استان بازداشت شدند.

وزیر کشور ترکیه همچنین گفت که ۹۲۸ تن دیگر مظنون به نگهداری سلاح گرم غیرمجاز یا ارتباط با قاچاق سلاح گرم در جریان این عملیات دستگیر شدند؛ اما او روشن نکرد که آیا این مظنونان دستگیر شده بابت حمل غیرقانونی سلاح گرم مظنون به ارتباط با پ‌.ک‌.ک هستند یا خیر.

او افزود: در این عملیات بیش از ۸۴۰ قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد.

وزیر کشور ترکیه توضیح نداد که آیا افرادی که روز سه‌شنبه دستگیر شدند، مظنون به دست داشتن مستقیم در حمله انتحاری روز یکشنبه هستند یا خیر.

روز یکشنبه رسانه‌ها از وقوع انفجاری در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا خبر دادند. به دنبال آن خیابان‌های منتهی به این منطقه بسته شدند و وزیر کشور ترکیه گفت که یک حمله «تروریستی» در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.

به گفته او، دو تروریست سوار بر خودرو در مقابل دروازه ورودی اداره کل امنیت وزارت کشور انفجاری را انجام دادند و یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد و دومی خنثی شد. در جریان این انفجار و درگیری با تروریست‌ها دو مامور پلیس جراحت سطحی برداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه