English

بساط سربازان پنتاگون از شرق اروپا جمع می‌شود؟

به گفته سه مقام دفاعی مطلع، مقامات پنتاگون در مورد جایگزینی بیش از ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در شرق اروپا برای حمایت از کشورهای ناتو و ایجاد بازدارندگی مقابل روسیه بحث کرده‌اند و برخی معتقدند حضور آنها دیگر ضرورتی ندارد.

بساط سربازان پنتاگون از شرق اروپا جمع می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وب‌سایت ان‌بی‌سی‌ نیوز، در اوایل سال ۲۰۲۲، پنتاگون در بحبوحه نگرانی از حمله روسیه به اوکراین، شروع به اعزام نیروهای اضافی ایالات متحده به متحدان ناتو در شرق اروپا کرد.

طبق این گزارش، اهداف آنها این بود که روسیه را از حمله بازدارند، حضور ایالات متحده را در منطقه تقویت کنند و متحدانی را که نگران سرایت درگیری روسیه با اوکراین به مرزهایشان بودند، حمایت کنند. از آن زمان، یگان‌ها دو بار جایگزین شده‌اند.

انتظار می‌رفت نیروهای کنونی در اوایل سال ۲۰۲۴ به خانه بازگردند، اما از آنجایی که مقامات پنتاگون به گزینه‌هایی می‌اندیشند که کدام واحدها می‌توانند مأموریت بعدی را بر عهده بگیرند، این بحث وجود دارد که آیا آنها اصلا باید جایگزین بشوند یا خیر. به گفته این سه مقام دفاعی آگاه، برخی از مقامات پنتاگون استدلال می‌کنند که حضور این نیروها، روسیه را منصرف نکرده و ضروری نیست و این نیروها و منابع مالی می‌تواند در جاهای دیگر استفاده شود.

این مقامات مطلع آمریکایی گفتند که دیگر مقامات نظامی ایالات متحده استدلال کرده‌اند که ادامه حضور برای نشان دادن حمایت از ناتو و متحدان واشنگتن و برای اطمینان یافتن از اینکه روسیه می‌داند ایالات متحده از اوکراین روی گردان نمی‌شود، مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه