English

وزرای خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت اوکراین تشکیل جلسه می‌دهند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تشکیل جلسه وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا درباره اوکراین خبر داد.

وزرای خارجی و دفاعی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت اوکراین تشکیل جلسه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد، وزرای خارجی و دفاعی کشورهای عضو قرار است درباره مساله کمک‌های مالی به اوکراین در اسپانیا گردهم بیایند.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست غیررسمی وزرا در شهر "تولدو"، اسپانیا که امروز و فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود، گفت: ما در حال بررسی راه‌هایی به منظور تضمین ثبات و تداوم کمک‌های مالی برای اوکراین هستیم.

وی ادامه داد: این روند باید ادامه داشته باشد حتی پس از جنگ هم باید کمک‌های مالی به اوکراین تداوم یابد. کمک‌ها باید برای بازسازی اوکراین و دادن ضمانت‌های امنیتی به اوکراین باید ادامه داشته باشد و ما قرار است در این باره صحبت کنیم.

اخیرا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که این اتحادیه برای اوکراین مبلع ۱.۵ میلیارد یوروی دیگر به منظور کمک به این کشور در اقدامات بازسازی تامین کرده است.

وی گفته بود، این کمک مجموع کمک‌های اتحادیه اروپا به اوکراین را از آغاز جنگ در فوریه گذشته میلادی به رقم ۱۹.۲ میلیارد یورو می‌رساند.

در ژانویه سال جاری میلادی، بروکسل وعده ارسال کمک ۱.۵ میلیارد یورویی را در ماه برای اوکراین از مارس ۲۰۲۳ و به عنوان بخشی از بسته کمک جدید ۱۸ میلیارد یورویی در سال جاری میلادی داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه