English

کودتاچیان در نیجر دولت جدید تشکیل دادند

رسانه‌های خبری از تشکیل دولت جدید در نیجر توسط کودتاچیان این کشور با حضور ۲۱ وزیر خبر دادند.

کودتاچیان در نیجر دولت جدید تشکیل دادند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المیادین، شورای نظامی کودتاچیان در  نیجر  از تشکیل یک دولت جدید با حضور ۲۱ وزیر خبر داد. این دولت جدید به نخست وزیری «علی الامین زین» تشکیل شده که در عین حال پست وزارت اقتصاد و دارایی را نیز در اختیار دارد.

عبدالرحمن چیانی فرمانده کودتاچیان و رئیس شورای نظامی نیجر دستور تشکیل دولت انتقالی جدید را صادر کرده است.

سالیو مودی یکی از فرماندهان شورای نظامی کودتاچیان به عنوان وزیر مشاور و وزیر دفاع، محمد تومبا به عنوان وزیر مشاور و وزیر کشور و امنیت عمومی و باکاری یاو سانجار به عنوان وزیر خارجه و همکاری و امور اتباع نیجر در خارج از کشور انتخاب شده‌اند.

در حالی که کشورهای غرب آفریقا، نیجر را به مداخله نظامی تهدید کرده‌اند، «اینتی‌نکار الحسن» مشاور محمد بازوم رئیس جمهور برکنار شده نیجر اعلام کرد: مداخله مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) در نیجر می‌تواند منجر به درگیری در کل آفریقا شود.

مشاور رئیس جمهور برکنار شده نیجر در این خصوص ادامه داد: محمد بازوم قصد استعفا ندارد. با هر گونه مداخله نظامی در نیجر مخالفیم. تحریم‌های گروه «اکواس» ناعادلانه و غیرقانونی هستند.

«اینتی‌نکار الحسن» در این باره اضافه کرد: شورای نظامی نیجر از مذاکره با دولت بازوم خودداری کرد. نیروهای فرانسوی درخواست شورای نظامی نیجر برای خروج از کشورمان را رد کردند؛ زیرا یک مرجع غیرقانونی این موضوع را خواسته بود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (۴ مرداد) کاخ ریاست جمهوری را محاصر کرده و با بازداشت محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور وی را عزل کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه