English

وزرای دفاع بلاروس و ایران تفاهمنامه همکاری نظامی امضا کردند

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای دفاع بلاروس و ایران امروز تفاهمنامه همکاری نظامی امضاء کردند.

وزرای دفاع بلاروس و ایران تفاهمنامه همکاری نظامی امضا کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، وزرای دفاع ایران و بلاروس درباره چشم انداز توسعه همکاری های فیمابین در حوزه نظامی، امضای طرح و یادداشت تفاهم هایی پیرامون تلاش های مشترک میان دو ارتش بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم در این خصوص نوشت: وزرای دفاع بلاروس و ایران تفاهمنامه همکاری نظامی امضاء کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری روسی، وزارت دفاع بلاروس در کانال تلگرامی خود در این ارتباط نوشت: «ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس در جریان سفر رسمی خود به ایران امروزدوشنبه با سردار «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیانیه وزارت دفاع بلاروس در این ارتباط اضافه می کند: طرفین یادداشت تفاهم همکاری نظامی بین وزارت دفاع بلاروس و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران امضاء و همچنین طرحی برای همکاری نظامی دوجانبه برای سال جاری تعیین کردند.

گفتنی است که «ویکتور خرنین گنادوویچ» وزیر دفاع جمهوری بلاروس با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. در پایان این دیدار نیز، تفاهم نامه همکاری بین وزارت دفاع ایران و بلاروس امضا شد.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ملاقات قبلی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای و اشتراک نظر دو کشور در بسیاری از مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: جمهوری بلاروس از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است که سفر اخیر الکساندر لوکاشنکو به جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری کشورمان نشان دهنده این امر است.

وزیر دفاع با بیان اینکه برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در سال گذشته در مینسک از اراده دو طرف برای فعال‌سازی کلیه ظرفیت‌های همکاری حکایت دارد افزود: بدون تردید ارتقا سطح روابط دو کشور، مورد تأکید مقامات عالی دو طرف قرار دارد که در همین راستا ارتقا همکاری‌های فی‌مابین در کلیه ابعاد یک اصل و الزام راهبردی برای غلبه بر سیاست تحریمی کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل ازجمله جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس است.

امیر آشتیانی با اشاره به تحولات جهانی طی سال‌های گذشته به ویژه پس از جنگ جنگ‌های منطقه‌ای در سوریه، عراق، افغانستان و اخیراً بحران اوکراین بیان کرد: این تغییرات نشان‌دهنده گذار جهان به هندسه و نظم بین‌المللی جدیدی است که در آن نه تنها کشورهای مستقل حاضر به پذیرش نظام تک‌قطبی و سلسله مراتبی نیستند که به دنبال ایفای نقش و مشارکت بیشتر در عرصه مدیریت جهانی نیز هستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفت: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو کشور و هم‌افزایی‌های دفاعی باعث ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

امیر آشتیانی گسترش ناتو به شرق، بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر کشورهای منطقه را ریشه اصلی بحران در اوکراین اعلام و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه