English

هشتاد کشور جهان اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

در جلسه فوری شورای حقوق بشر در ژنو، وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی و نمایندگان بیش از هشتاد کشور اسلامی و غیراسلامی طی سخنانی اهانت به قرآن کریم و سایر کتب مقدس ادیان را محکوم کردند.

هشتاد کشور جهان اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری موج، شورای حقوق بشر در ژنو، وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی و نمایندگان بیش از هشتاد کشور اسلامی و غیراسلامی طی سخنانی اهانت به قرآن کریم و سایر کتب مقدس ادیان را محکوم کردند.

در این جلسه وزرای امور خارجه ایران، عربستان، پاکستان، اردن، مصر، قطر و اندونزی با ارسال پیام های ویدیویی اقدامات اخیر در اهانت به قرآن کریم را در کشورهای اروپایی محکوم کرده و خواستار وضع قوانین مناسب برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات در آینده شدند.

نمایندگان کشورهای اسلامی، اسلام را دین صلح و برداری خوانده و اهانت به قرآن کریم و کتب سایر ادیان الهی را موجب نفرت، تبعیض و خصومت و از مظاهر اسلام هراسی دانستند که باید به صورت جدی با تکرار و ترویج آن برخورد شود.

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اهانت به قرآن کریم، به درخواست سفرای کشورهای اسلامی در ژنو در حال برگزاری است. بر اساس برنامه اعلام شده، قرار است در پایان این نشست، قطعنامه پیشنهادی سازمان همکاری اسلامی در محکومیت قرآن سوزی و اهانت به ادیان ارائه و به تصویب برسد.

این جلسه پس آن برگزار شد که یک افراطی سوئدی ۲ هفته پیش تحت حمایت مقام ها و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این اقدام شنیع با موج محکومیت گسترده‌ای روبرو شده است. فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می‌کند. اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای اهانت به مقدسات دینی را قاطعانه رد و تصریح کرد که سوزاندن قرآن کریم به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اعضای این اتحادیه نیست.

هم زمان سفرای کشورهای اسلامی در ژنو خواستار برگزاری جلسه فوری در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شدند. دیپلمات‌های ارشد کشورهای اسلامی در نامه‌ به رئیس شورای حقوق بشر بر لزوم بررسی ابعاد مختلف اقدامات ضد دینی که منجر به گسترش نفرت، تبعیض و خشونت می‌شود تاکید و تصریح کردند که با تکرار اقدامات توهین آمیز به قرآن کریم، شورای حقوق بشر باید با تشکیل جلسه‌ای ویژه، این موضوع را بررسی کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر طی سخنانی، نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم و تصریح کرد: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه