English

وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

رژیم صهیونیستی برای کشورهای عربی خطرناک است نه ایران

یکی از وزیران تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که آمریکا صلاحیت ایفای نقش میانجی‌گر در حل مسأله فلسطین را ندارد و می کوشد به جای رژیم صهیونیستی، ایران را خطری برای کشورهای عربی معرفی کند.

رژیم صهیونیستی برای کشورهای عربی خطرناک است نه ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که فشارهای آمریکا بر عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که واشنگتن صلاحیت خود را برای ایفای نقش ناظر و میانجی‌گر در روند صلح از دست داده است.

وی در ادامه افزود: سیاست دولت آمریکا به رهبری جو بایدن، در خصوص ادغام رژیم صهیونیستی در نظام منطقه‌ای عربی و حوزه دریای مدیترانه، تداوم سیاست‌های دونالد ترامپ است.

مجدلانی بیان کرد: آمریکا به دنبال آن است که اولویت‌های درگیری در منطقه را تغییر دهد به طوری که به جای آنکه رژیم صهیونیستی تهدید کننده امنیت ملی کشورهای عربی معرفی شده، ادعا شود که خطر ایران، کشورهای عربی را تهدید می‌کند تا بدین ترتیب رژیم صهیونیستی تبدیل به بخشی از نظام منطقه‌ای علیه ایران گردد.

وی اضافه کرد: بعد از دستیابی ریاض و تهران به یک توافق دوجانبه، تمام این توهمات به پایان رسید و یک ضربه بزرگ به راهبرد آمریکا برای خطرناک معرفی کردن ایران به جای رژیم صهیونیستی، وارد آمد. این در حالیست که آمریکا همچنان به دنبال تسریع روند به اصطلاح عادی سازی روابط میان این رژیم و کشورهای عربی است.

مجدلانی تاکید کرد: به نظر من هدف اصلی این راهبرد، تبدیل کردن حل پرونده درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها به حل پرونده درگیری میان کشورهای عربی و صهیونیست‌ها، است چرا که این مسأله می‌تواند باعث کاهش حمایت کشورهای عربی از مسأله فلسطین شود.

وی ادامه داد: ما پیشتر شاهد وقوع چنین مسأله ای بودیم به طوری که برخی از کشورهای عربی مانند امارات، سودان، بحرین و مراکش بسیار سریع به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام برداشتند. آنها با این کار، تمام مصوبات نشست‌های سران کشورهای عربی و طرح صلح این کشورها را که بر لزوم پایان یافتن اشغالگری اراضی عربی و تشکیل کشور فلسطین تاکید دارد، کنار گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه