English

نخست وزیر عراق:

حشد شعبی یکی از ارکان اصلی نهادهای امنیتی عراق است

نخست وزیر عراق طی سخنانی به مناسبت نهمین سالگرد تأسیس حشد شعبی، از نقش فتوای مرجعیت و فداکاری‌های فرماندهان شهید برای حمایت و محافظت از عراق قدردانی کرد.

حشد شعبی یکی از ارکان اصلی نهادهای امنیتی عراق است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در آستانه نهمین سالگرد تأسیس حشد شعبی از مقر فرماندهی این سازمان بازدید و در قالب یک نشست امنیتی با مقامات و فرماندهان ارشد آن دیدار و گفتگو کرد.

«محمد شیاع السودانی» در این نشست، نهمین سالگرد تأسیس حشد شعبی را به حاضران تبریک گفت و از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های نیروهای حشد شعبی در کنار سایر نهادهای امنیتی و نظامی عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تمجید کرد.

السودانی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم، ملت عراق را متحد کرد. این در حالی است که موجی از توطئه‌ها و اقدامات افراطی و فرقه‌گرایانه، برای از هم گسیختن ساختار و بافت جامعه تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: فتوای جهاد مرجعیت عالیقدر دینی برای مبارزه با داعش، باعث کسب پیروزی رنگین شده با خون شهدا و فداکاری مجروحان شد و به نابودی گروه‌های تروریستی و افراطی انجامید. به همین مناسبت شایسته است تا از فرماندهان شهید و فداکاری‌های بزرگ آنها برای دفاع از عراق و نظام دموکراتیک آن یاد کنیم و آن را ارج بنهیم.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: حشد شعبی اکنون یکی از ارکان اصلی نهادهای امنیتی و نظامی عراق است. در همین راستا، دولت در حال تصویب قانون بازنشستگی نظامی است که حقوق همه اعضای نیروهای امنیتی از جمله اعضای حشد شعبی را تضمین می‌کند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ادامه از همه اعضای حشد شعبی خواست تا برای وحدت و ثبات عراق تلاش کرده و از قابلیت ایجاد شده به علت ابراز محبت و علاقه شهروندان عراق به حشد شعبی و فداکاری آنها به ویژه در استان‌های آزاد شده از چنگال داعش، استفاده کنند.

محمد شیاع السودانی در پایان سخنانش گفت: ما یک فرصت واقعی برای موفقیت دولت، بهره‌برداری از ثبات موجود، بررسی و ارزیابی واقعیت‌ها و ارائه بهترین خدمات به شهروندان عراقی در اختیار داریم. در همین چارچوب، دولت مشکلات را با تمام جزئیات شناسایی و یک نقشه راه سه ساله را تهیه کرده است که عملکردش را تغییر خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه