English

محورهای رایزنی «جوزف بورل» با «حسین امیرعبداللهیان»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به تشریح محورهای رایزنی خود با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

محورهای رایزنی «جوزف بورل» با «حسین امیرعبداللهیان»

به گزارش خبرگزاری موج، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با انتشار پیام‌هایی توییتری از رایزنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض قوانین بین المللی در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این خصوص نوشت: در تماس با عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، اعدام «حبیب چعب» ( Habib Chaab،«حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷) تبعه سوئدی- ایرانی تبار را به شدت محکوم کردم و از ایران خواستم «جمشید شارمهد» آلمانی- ایرانی (سرکرده گروهک تروریستی تندر) را اعدام نکند!

«جوزف بورل» در ادامه افزود: ما همچنین درباره همکاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت کردیم. همکاری که اخیراً شتاب بیشتری گرفته است. من تاکید کردم که ایران باید به این کار ادامه داده، به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد و از ابزارسازی اتباع اتحادیه اروپا دست بردارد.

گفتی است که حکم اعدام حبیب فرج الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، صبح دیروز -شنبه ۱۶ اردیبهشت- به اجرا درآمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه