English

خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسید

شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره در حین پوشش خبری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.

خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری موج، شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در حالی که  یورش نیرو‌های اشغالگر به اردوگاه آوارگان «جنین» واقع در کرانه باختری اشغالی را پوشش می‌داد، کشته شد. به گفته شاهدان محلی، تک تیرانداز صهیونیست با وجود اینکه ابوعاقله جلیقه خبرنگاری به تن داشت او را از ناحیه سر هدف گلوله قرار داد.

افزون بر این، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در یورش نظامیان اشغالگر به «جنین»،‌ «علی السمودی» خبرنگار دیگر فلسطینی از ناحیه کمر هدف گلوله قرار گرفته است.

شبکه الجزیره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما این جنایت شنیع را که از طریق آن قصد دارد رسانه‌ها را از تحقق رسالت خود بازدارد، محکوم کرده و اسرائیل را مسئول قتل همکار خود می‌دانیم. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که نیروهای اشغالگر اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن و کشتن عمدی شیرین ابوعاقله محکوم کرده و بازخواست کند. ترور خبرنگار ما، با شلیک گلوله مستقیم در حالی صورت گرفت که ژاکت مطبوعاتی به وضوح نشان دهنده هویتش بود».

وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد: «ما اعدام روزنامه نگار شیرین ابوعاقله را محکوم می‌کنیم و نفتالی بنت، نخست وزیر افراطی اسرائیل را به طور کامل و مستقیم مسئول این جنایت شنیع می‌دانیم».

شورای قانون‌گذاری فلسطین اعلام کرد قتل عمدی این روزنامه نگار بر اساس قوانین بین‌المللی جنایت جنگی و مستلزم مجازات است.

مدیر دفتر شبکه المیادین در واکنش به این رخداد گفت: « هدف قرار دادن خبرنگاران به معنی تصمیم اسرائیل برای عدم انتشار اخبار و محدود کردن آزادی‌ است».

رئیس دفتر رسانه‌ای حماس هم این اقدام را از پیش برنامه‌ریزی شده دانست.

عزت محمد الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در توئیتی نوشت: «هدف قرار دادن شیرین ابوعاقله خبرنگار [الجزیره] را به شدت محکوم می کنیم و آن را جنایتی فجیع می دانیم. این جنایت بار دیگر تایید می‌کند اشغالگری بر پایه دروغ گویی و افسانه‌‌های غیرواقعی استوار شده است، واقعیت را نشانه می‌گیرد، تلاش می‌کند جنایاتش را پنهان کند و ملت ما و روزنامه نگاران را به عمد می‌کشد».

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: «شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی، جنایتی جدید در کارنامه جنایات این رژیم به ویژه در حق خبرنگاران است».

جنبش جهاد ضمن «جنایت» نامیدن شلیک گلوله به روزنامه‌نگار الجزیره، گفت این رخداد باید همه وجدان‌های زنده را برای افشا و مجازات اشغالگری بیدار کند.  

جبرئیل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: «شیرین ابوعاقله ترور شد و خون او فریادی است بر ضد نئونازی‌ها».

لولو الخاطر، دستیار وزیر امور خارجه قطر گفت: «شهادت روزنامه نگار شیرین ابوعقله جنایتی فجیع است که به سوابق هولناک اشغالگری اسرائیل افزوده شده است. حمایت بی قید و شرط از اسرائیل باید متوقف شود».

باراک راوید روزنامه‌نگار صهیونیست نیز در این خصوص نوشت: «شیرین ابو عاقله یکی از قدیمی‌ترین و سرشناس‌ترین خبرنگاران الجزیره بود که در تمامی کشور‌های عربی و غیرعربی شناخته شده بود. تاثیر و بازتاب این حادثه ممکن است همانند بمباران ساختمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در جریان جنگ اخیر در غزه باشد».

امروز صبح، نیروهای صهیونیست برای دستگیری یک فلسطینی به شهر جنین یورش بردند و خانه ای را محاصره کردند که منجر به درگیری مسلحانه با ده ها فلسطینی شد.

شایان ذکر است که شیرین ابوعاقله یکی از اولین خبرنگاران میدانی الجزیره بوده است. او در سال ۱۹۹۷ یعنی یک سال پس از راه‌اندازی این شبکه به آن پیوست و قبل از آن برای رادیو فلسطین و کانال ماهواره‌ای «امان» کار می‌کرد. ابوعاقله یک ربع قرن در مرکز خطر قرار داشت و جنگ‌ها، جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر به مردم فلسطین را پوشش می‌داد.

وی در مصاحبه‌های قبلی با الجزیره گفته بود رژیم صهیونیستی همواره او را به عکاسی از مناطق امنیتی متهم می‌کند و به صراحت اعلام کرد همیشه احساس می‌کند هدف قرار گرفته و با ارتش اشغالگر و  شهرک نشینان مسلح رو به رو است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه