English

ماریا زاخارووا:

اسناد و مدارک مسکو حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و داعش است

وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو اسناد و مدارک زیادی در دست دارد که حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و گروه تروریستی داعش است.

اسناد و مدارک مسکو حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و داعش است

به گزارش خبرگزاری موج، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو اسناد و مدارک زیادی در دست دارد که حاکی از همکاری نزدیک آمریکا و گروه تروریستی داعش است.

بر این اساس، زاخارووا تاکید کرد: این اسناد و مدارک بسیار روشن و محکم هستند و می‌توان آن‌ها را به نهاد‌های بین المللی همچون سازمان ملل متحد ارائه کرد. علاوه بر همکاری آمریکا و داعش در سوریه، مسکو مدارک بسیار زیادی از همکاری آمریکا و تروریست‌های داعش در افغانستان را جمع‌آوری کرده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی روسیه با بیان اینکه مدارک بدست آمده همگی دقیق و با جزییات کامل هستند، افزود: شیوه جمع‌آوری اسناد و مدارک از سوی روسیه به سبک آنگلو ساکسون‌ها نیست که در شورای امنیت سازمان ملل جار و جنجال به پا کنند و سپس جعلی از آب در بیایند.

زاخارووا تاکید کرد: این اسناد و مدارک برای نشان دادن همکاری‌های نزدیک آمریکایی‌ها و داعش کافی است. برای مثال، به تازگی داعشی‌ها نیرو‌های رزمی و حتی کشته‌ها و مجروحان خود را با بالگرد‌های آمریکا به مناطق مختلف جا به جا می‌کنند و این در حالی است که آمریکا و ناتو کاملا بر آسمان افغانستان مسلط هستند و فضای آسمانی این کشور را کنترل می‌کنند.

پیش از این ضمیر کابلوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان گفته بود: روسیه اسنادی در دست دارد که نشان دهنده همکاری آمریکا و داعش در افغانستان است.

 

همچنین راند پاول، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا سیاست‌های نادرست واشنگتن و مداخله بیش از حد در بحران سوریه را عامل به وجود آمدن پناهگاهی مناسب برای تروریست‌ها و کشیده شدن هرج ‌و مرج به شمال عراق دانسته بود. او یکی از دلایل تقویت داعش را ارسال سلاح‌های آمریکایی برای متحدان این گروه در سوریه عنوان کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه