English

چاووش‌اوغلو:

ما دست کسانی که به سوی مدیترانه شرقی دراز شود قطع می کنیم

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی بیان کرد: ما دست کسانی که به سوی مدیترانه شرقی دراز شود را قطع خواهیم کرد، مطمئن باشید.

ما دست کسانی که به سوی مدیترانه شرقی دراز شود قطع می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو ، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست بررسی لایحه بودجه سال 2021 در مجلس ملت کبیر اظهار داشت: از حقوق و منافع خود در مدیترانه شرقی به خاطر ترس از تحریم یا انتقاد اتحادیه اروپا عدول نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ترکیه به یک برند جهانی در زمینه میانجیگری تبدیل شده است، گفت: اگر امروز انجام اقدامی بدون ترکیه و یا به‌رغم ترکیه در پرونده‌هایی نظیر سوریه، لیبی، مدیترانه شرقی، قفقاز، افغانستان و عراق امکان‌پذیر نیست، این نتیجه سیاست فعال خارجی ترکیه است.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: همواره حامی مذاکره و گفتمان بوده‌ایم. از این به بعد نیز به همین رویه ادامه خواهیم داد. ما جایی رفتیم که مناسب منافع‌مان بود. برای حفظ منافع کشور و ملت‌مان کار کردیم اما همواره در میادین صلح و عدالت را تامین کردیم.

چاووش‌اوغلو در پایان متذکر شد: امروز کسی نمی‌تواند دست ترکیه را خم کند بالعکس ما دست کسانی که به سوی مدیترانه شرقی دراز شود را قطع خواهیم کرد، مطمئن باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه