English

عدم تمایل شینزو آبه برای دیدار با رهبر کره جنوبی

روزنامه سانکی ژاپن اعلام کرد: نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور کره جنوبی در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل دیدار نخواهد کرد.

عدم تمایل شینزو آبه برای دیدار با رهبر کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روزنامه سانکی ژاپن اعلام کرد: تا هنگامی که سئول اقدامات سازنده‌ای را در راستای به خدمت گرفتن اجباری نیروی کار و  سایر مسائل مرتبط با جنگ دوم جهانی انجام ندهد، شینزو آبه ، نخست وزیر ژاپن با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار نمی‌کند.

این جدیدترین نشانه روابط متشنج بین این دو متحد آمریکا است.

نخست وزیر ژاپن همچنین قرار نیست در نشست اکتبر مجمع همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و گردهم آیی همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک در نوامبر ۲۰۱۹ با رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کند.

این دو در نشست گروه ۲۰ که ژوئن و در اوساکا برگزار شد هم دیداری نداشتند.

در همین حال، خطوط هوایی کره نیز اعلام کرد،‌ پروازهایش بین شهر بوسان در کره جنوبی و ساپورو در شمال ژاپن را از سوم سپتامبر ۲۰۱۹ به حالت تعلیق در می آورد و علتش هم کاهش درخواست پروازها به دلیل تنش‌های دیپلماتیک بین دو کشور است که باعث بایکوت کالاهای ژاپنی و خدمات این کشور شده است.

روابط بین این دو کشور آسیایی در پایین ترین حد خود از زمان عادی شدن آن به سال ۱۹۶۵ قرار دارد.

ژاپن محدودیت‌های خود بر کالاهای صادراتی به کره جنوبی را به شدت محدود کرده است؛ این محدودیت‌ها در واکنش به حکم سال گذشته میلادی دادگاه عالی کره جنوبی برای پرداخت غرامت از سوی کمپانی‌های ژاپنی اعمال شده است که در دوران جنگ دوم جهانی کارگران را به زور وادار به کار می کردند.

ژاپن می گوید، تصمیم‌های دادگاه مذکور نقض قوانین بین‌المللی است چون غرامت بر اساس معاهده ۱۹۶۵ پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه