English

آنفولانزای خوکی جان ۴۰ نفر را در غرب هند گرفت

مقام های هندی از مرگ دست کم 40 نفر به علت ابتلا به بیماری آنفولانزای خوکی در غرب هند خبر دادند. نتیجه تست بیش از 1000 نفر نیز ابتلای آن ها به این بیماری را تایید کرده است.

آنفولانزای خوکی جان 40 نفر را در غرب هند گرفت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه(28 دی ماه) مقام های هندی اعلام کردند: از زمان شروع سال جدید میلادی، حداقل 40 نفر بر اثر ابتلا به آنفولانزای خوکی، جان خود را در یکی از ایالت های غربی هند که شمار زیادی خارجی نیز در آن ساکن هستند از دست داده اند. نتایج تست بیش از 1000 نفر نیز، ابتلای آن ها به بیماری آنفلانزای خوکی را تایید کرده است.

سال گذشته حدود 1100 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به آنفولانزای نوع A موسوم به H1N1 از دست دادند. 15000 نفر نیز در سرتاسر هند به این بیماری مبتلا شدند. آنفولانزای نوع A قابلیت انتقال از انسان به انسان را دارد و کاملا اپیدمیک می باشد. 

مواردی از ابتلا به آنفولانزای خوکی در ماه های دسامبر و ژانویه در غرب و شمال هند مشاهده شده است. از جمله مناطق درگیر با بیماری می توان به راجستان و دهلی نو اشاره کرد.

 مقام های مسوول هندی سعی کرده اند آگاهی مردم راجع به بیماری آنفولانزای خوکی را بالا ببرند. از این رو ، اطلاعاتی راجع به نشانه ها، احتیاط هایی که برای عدم ابتلا به بیماری باید انجام شوند و درمان بیماری در اختیار مردم قرار داده اند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه