English

واکنش وزیر امورخارجه آمریکا به اظهارات ضد صهیونیستی روحانی

وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران واکنش نشان داد.

واکنش وزیر امورخارجه آمریکا به اظهارات ضد صهیونیستی روحانی

به گزارش خبرگزاری موج، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به سخنرانی روز شنبه حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران واکنش نشان داد و خشم خود را از اظهارات ضد صهیونیستی روحانی ابراز کرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، در این بیانیه با بیان این که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران بار دیگر خواستار نابودی اسرائیل شد. او اسرائیل را غده سرطانی و رژیم تقلبی توصیف کرد، ادعا شده است: چنین اظهاراتی تنش‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد. روحانی همچنین در یک کنفرانس درخصوص وحدت اسلامی از مسلمانان سراسر جهان خواست تا در برابر آمریکا متحد شوند. این یک گام خطرناک و غیر مسئولانه است که انزوای ایران را بیشتر می‌کند.

پمپئو در ادامه با ادعای اینکه ایران مکرر خواستار مرگ میلیون‌ها نفر از جمله مسلمانان می‌شود، گفت که در این‌صورت ایران دوست آمریکا و اسرائیل نیست.

وی مدعی شد که مردم ایران بهتر می‌دانند و با دولتشان که آنها را در این ۳۹ سال به جهان بد معرفی کرده‌، موافق نیستند. این مردم مدت زیادی است که از این حکومت که آن را مستبد خواند، رنج می برند.

گفتنی است؛ رئیس جمهور ایران روز شنبه در سخنرانی خود با اشاره به این که مسلمانان امروز باید دست یکدیگر را بگیرند، تاکید کرد که بیگانه اتکایی از بزرگ‌ترین اشتباهات تاریخ است و خواستار اتحاد مسلمانان در برابر آمریکا شد.

روحانی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه یکی از آثار شوم بعد جنگ جهانی دوم تشکیل غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه بود، خاطر نشان کرد: غرب می‌گفت به ملت‌ها و دولت‌های منطقه اعتماد ندارد؛ بنابراین باید یک قدرت دست نشان‌ده مستقر کند که کاملا دوست و فرمان آنها باشد.این گونه یک رژیم جعلی تشکیل شد و ملت بزرگ فلسطین از خانه‌های خود رانده شدند.

وی با بیان این که اگر آمریکا به برخی از کشورهای منطقه اعتماد دارد چرا می‌گوید حفظ رژیم فلان کشور برای امنیت اسرائیل را لازم می‌داند، گفت: همه چیز در منطقه بر گرد یک مساله یعنی حفظ صهیونیسم است. چون حق وتو هم دارند آزادند هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند.

روحانی گفت: ما در مقابل غرب دو راه بیشتر نداریم یا باید از هویت دینی و بیعت با پیامبر (ص) دست برداشته و در برابر غرب تسلیم شویم؛ این یعنی که ما به آرمان‌ها، دین، سعادت و آینده نسل‌های خود خیانت می‌کنیم تا آسوده زندگی کنیم و برای جنایتکاران تاریخ فرش قرمز پهن می‌کنیم؛ راه دیگر این است که با همه توان در برابر ظلم با قدرت بایستیم. دست از دین، قرآن و پیامبرمان برنداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه