English

درگفت وگو با عضو هیئت علمی روابط بین الملل دانشگاه گیرسون ترکیه:

کودک کشی عربستان در یمن با مجوز غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی است

عضو هیئت علمی رشته روابط بین الملل دانشگاه گیرسون ترکیه کودک کشی عربستان سعودی در ترکیه را روندی هماهنگ با اهداف و نیات غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.

کودک کشی عربستان در یمن با مجوز غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس کاراآغاچلی عضو هیئت علمی رشته روابط بین الملل دانشگاه گیرسون ترکیه در گفت و گویی با رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی رسانه ملی پیرامون جنایات اخیر عربستان سعودی در یمن هدف اصلی سعودی ها از این جنایات را تضعیف مقاومت مردم یمن دانست و افزود: سعودی ها با هدف قرار دادن بیمارستان ها، سیلوها و مراکز و اماکن عمومی، بسیاری از مردم عادی یمن را آواره کرده و سبب بروز مشکلات عدیده ای برای مردم بیگناه یمنی شده اند. این جزئی از ماهیت رژیم سعودی است که همیشه به دنبال خونریزی و درگیری است. اینکه کشورهای اسلامی و جریان های اسلامی را به جان هم بیاندازد و خود هم پشتیبانی مالی تروریست ها را بر عهده بگیرد.

عضو هیئت علمی روابط بین الملل دانشگاه گیرسون ترکیه ادامه داد: در این میان واکنش ها به این جنایات هم مثل همیشه در حد محکومیت این جنایات بوده و واکنش عملی جدی در قبال این کودک کشی ها تا کنون مشاهده نشده است. مسئولان این کشتارها باید به عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند. البته انتظاری بیشتر از این هم نمی رود. سازمان های بین المللی هر از چند گاهی برای خودنمایی این جنایات را محکوم می کنند و راهکار عملی برای جلوگیری از جنایات ارائه نمی کنند. بیشتر کشورهای اسلامی هم در سکوت کامل تنها نظاره گر این شرایط خوفناک در جهان اسلام هستند.

وی به خبرنگار رادیو ترکی استانبولی گفت: نباید فراموش کنیم که غربی ها به خصوص کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه و انگلستان خود سابقه  درخشانی در طول تاریخ در زمینه  حقوق بشر نداشته اند. از طرفی عربستان سعودی و متحدانش، به خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بزرگترین تامین کننده انرژی این کشورها محسوب می شوند. از این رو کشورهای غربی با چشم پوشی از جنایات جنگی و بشری سعودی ها در یمن سعی در گرفتن امتیازهای بیشتر از این کشور و متحدانش هستند

عضو هیئت علمی روابط بین الملل دانشگاه گیرسون ترکیه، انتظار توبیخ عربستان از طرف کشورهای غربی که فقط و فقط به دنبال منافع خود هستند را  انتظاری بیهوده دانست و یادآور شد: عربستان هم با دانستن این موضوع بدون ترس و ابا مشغول ارتکاب جنایات جنگی و بشری در یمن است.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: سعودی ها در تمامی ادوار حکومت استبدادی خود همواره مرتکب جنایات و سرکوب های متعددی شدند و دخالت های بی جایی در امور کشورهای همسایه  خود داشتند. ولی پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان علاوه بر حفظ رویه  گذشته از روابط آشکار با رژیم صهیونیستی هم رو نمایی شد. با چنین وضعیتی همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیشتر شد و سعودی-ها هم در راستای اهداف صهیونیست ها قدم هایی برداشتند که در منطقه  خاورمیانه با اکثریت مسلمان موجب ناامنی ها و گسستگی های جدی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه