English

لاریجانی در نشست کمیته فلسطین اتحادیه کشورهای اسلامی

نام واقعی رژیم صهیونیستی "بروکراسی شر" است

علی لاریجانی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظر دارند با انتقال پایتخت به قدر از مساله فلسطین عبور کنند واقعیت این است نام این رژیم بروکراسی شر است.

نام واقعی رژیم صهیونیستی "بروکراسی شر" است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علی لاریجانی در نشست کمیته فلسطین، اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: ما برای مساله مهمی دور هم جمع شده ایم.  بر اساس اساسنامه اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی، کمیته فلسطین وظایف مهمی دارد مخصوصا در شرایط کنونی که وضعیت خاصی برای فلسطین در حال رقم خوردن است و من امیدوارم در این جلسه بحث های جدی در برابر اقدامی که علیه فلسطین در حال رخ دادن است صورت گیرد. 

وی افزود: در حال حاضر سوال این است که چرا در این مقطع آمریکا چنین تصمیمی را گرفت؟ آیا امری سلیقه ای و اتفاقی بود یا یک برنامه جدید برای کشورهای اسلامی و مردم فلسطین است. برای پاسخ به این سوال باید به تحولات کشورهای اسلامی در چند سال گذشته نگاهی اجمالی داشت. ما در افغانستان دیدیم آمریکا و برخی کشورهاچگونه جریان های تروریستی راه انداختند. در سال های اخیر نیز شاهد خیزش هایی در کشورهای اسلامی بودیم این خواسته های به طور طبیعی برای هر کشور مطرح است که باید جواب داده می شد اما این تنها یک طرف قضیه است. طرف دیگر قضیه این بود که با توجه به بستر به وجود آمده، صهیونیست ها و آمریکایی ها می خواستند شرایط را به گونه ای دیگر رقم بزنند و تبدیل به آشفته سازی سیاسی کنند. آنها تلاش داشتند با کمک آمریکا و تعدادی از کشورها این پروژه را جلو ببرند طوری که در سوریه عراق مصر تونس لیبی این مسیر دنبال شد اما همه جا موفق نبودند.

رئیس مجلس با اشاره به تحولات سوریه ادامه داد: ماجرای سوریه 6 سال است که ادامه یافته است. در ابتدای امر آمریکا گفت معترضان خواسته های دموکراتیکی دارند اگر فرض کنید حرفشان درست باشد پس چرا جریان تروریستی را به داخل عراق کشاندند. کسی امروز شک دارد که داعش با کمک آمریکا پدیدار شد؟ پس قصدشان در سوریه آشفته سازی بود. اما چرا؟ در واقع آنها میخواستند انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک کنند تا رژیم صهیونیستی اقدامات خود را جلو ببرد.لذا در شرایط کنونی هم فکر می کردند انرژی کشورهای اسلامی مستهلک شده پس تصمیم به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی گرفتند.

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی میخواهند کشورهای اسلامی ماجرای فلسطین را فراموش کنند. آنها میخواهند از بلبشوی سیاسی استفاده کنند تا از موصوع فلسطین بگذرند و مساله به قدس ختم نخواهد شد. اگر رژیم صهیونیستی از این ماجرا عبور کند ماجراهای جدیدی برای کشورهای اسلامی به وجود می آید. به نظر من نام "رژیم صهیونیستی" هم برای صهیونیستها زیادی است. حقش نام بوروکراسی شر است.  

وی تاکید کرد: ماجرا فقط انتقال پایتخت نیست بلکه یک شروع برای اقدامات جدید است. سرنوشت فلسطین با سرنوشت همه کشورهای اسلامی عجین است. مساله کوچکی نیست لذا کمیته دایمی فلسطین که متشکل از پارلمان کشورهای اسلامی است باید اقدامی را پیشرو بگذارد. اما برخی کشورهای اسلامی روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی دارند. حداقل کاری که با غیرت عربی و اسلامی سازگار است این است که از این روابط برگردند تا صهیونیستها فکر نکند این فشارها مقطعی است.  اگر اکنون عملی انجام ندهیم در آینده پشیمان می شویم. درواقع این نیروی مقاومت است که صهیونیستها را به عقب می راند.  خیلی ها به این نشست امید دارند و امیدوارم این نشست متناسب با حادثه رخ داده تصمیم لازمی بگیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه