English

با اعلام رسمی ۹۵ درصد نتایج؛

عمران خان پیروز انتخابات پاکستان شد

با اعلام رسمی ۹۵ درصد نتایج توسط کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان، «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» با به دست آوردن ۱۱۰ کرسی در مجلس ملی این کشور، پیروز انتخابات شد.

عمران خان پیروز انتخابات پاکستان شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از داون نیوز، کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان، نتایج رسمی ۹۵ درصد از حوزه های انتخاباتی ۴ ایالت این کشور را منتشر کرد.

بر اساس این نتایج حزب «تحریک انصاف» به رهبری «عمران خان» با به دست آوردن ۱۱۰ کرسی در مجلس ملی پاکستان، از سایر احزاب پیشی گرفت و برنده انتخابات ۲۰۱۸ پاکستان شد.

بر اساس جزئیات حزب تحریک انصاف ۱۱۰ کرسی در مجلس ملی پاکستان و  ۱۱۸ کرسی در «پنجاب»، ۲۰ کرسی در «سند»، ۶۶ کرسی در «خیبرپختونخواه» و ۴ کرسی در «بلوچستان» به دست آورده است.

عمران خان

حزب مسلم لیگ در رتبه دوم قرار گرفت

مطابق با این نتایج حزب حاکم یعنی «مسلم لیگ شاخه نواز شریف» بعد از تحریک انصاف دومین رتبه را در انتخابات پاکستان به خود اختصاص داده است. مسلم لیگ، ۶۳ کرسی در مجلس ملی، ۱۲۷ کرسی در پنجاب، ۵ کرسی در خیبر پختونخواه،  ۱ کرسی در بلوچستان به دست آورد و در ایالت سند نیز نتوانست حتی یک کرسی را از آن خود کند.

پس از مسلم لیگ، حزب مردم به رهبری «بلاول بوتو زرداری» سومین رتبه را در انتخابات پاکستان به دست آورده است. حزب مردم، ۴۲ کرسی در مجلس ملی، ۶ کرسی در پنجاب، ۷۱ کرسی در سند، ۴ کرسی در خیبر پختونخواه را از آن خود کرد. این حزب نتوانست هیچ کرسی را در ایالت بلوچستان از آن خود کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه