English

اف‌بی‌آی:

اصلی‌ترین عوامل تهدیدات تروریستی ۲۰۱۸ اعلام شدند

آژانس‌های مجری قانون فدرال آمریکا، تندروهای بومی را اصلی‌ترین تهدیدات تروریستی ۲۰۱۸ قلمداد می‌کنند، نه عوامل تروریستی آموزش دیده را.

اصلی‌ترین عوامل تهدیدات تروریستی ۲۰۱۸ اعلام شدند

به گزارش خبرگزاری موج طبق گزارش پورتلند پرس هرالد، کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی گفته است، این نهاد افراطگرایان خشونت‌طلب بومی و داخلی را اصلی‌ترین عامل تهدیدات تروریستی برای ایالات متحده آمریکا می‌داند.

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا همچنین تاکید کرد، این افراطگرایان هم ممکن است از سوی گروه‌ داعش یا سایر گروه‌های رادیکالی تحریک شده باشند و یا مهاجمان تک‌رویی باشند که اصلا به هیچ گروهی وابسته نباشند.  

به گفته اف‌بی‌آی، فرقه‌گرایان شهروندان مستقلی هستند که به قوانین دولتی پایبند نیستند با تنفر نژادی تحریک می‌شوند و همچنین در لیست تهدیدات احتمالی قرار دارند اما نگرانی از جانب آنها باز هم کمتر از تروریست‌های داخلی است.

براساس گزارش‌ها، ماتئو هیمن، وکیل سابق بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا هم با موضع کریستوفر رای درباره اینکه افراطگرایان داخلی جزو تهدیدات تروریستی بالقوه هستند، موافق است. هیمن با اشاره به حملات در سن برناندینو در کالیفرنیا، اورلاندو در فلوریدا و نیویورک سیتی گفت: اگر شما به آمارها توجه کنید، به تکرار و تداوم، گمان می‌کنم با اختلاف زیادی تهدید تروریست‌های داخلی در رتبه نخست قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه