English

ترکیه به سیاست های پلیسی پس از کودتا ادامه می دهد

بازداشت بیش از ۱۲۰۰ نفر دیگر در هفته گذشته

در ادامه سیاست بازداشت مخالفان، وزرات کشور ترکیه از بازداشت بیش از 1200 نفر دیگر به اتهامات مختلف خبر داد.

بازداشت بیش از 1200 نفر دیگر در هفته گذشته

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، وزارت کشور ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد: «نیروهای امنیتی ترکیه طی هفته گذشته بیش از 1210 نفر را به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی و شبه نظامی یا دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام سال گذشته بازداشت کرده اند.»

947 نفر به اتهام ارتباط داشتن با «شبکه فتح الله گولن» بازداشت شده اند. دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی سال گذشته متهم کرده ولی این اتهامات از سوی وی تکذیب شده است.

205 نفر دیگر نیز به اتهام ارتباط داشتن با حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک بازداشت شده اند. این گروه شبه نظامی سه دهه است که برای استقلال کردستان از ترکیه تلاش می کند. بیش از 40 هزار نفر در درگیری های پ ک ک و ارتش ترکیه کشته شده اند.

وزارت کشور ترکیه افزود: «49 نفر نیز با اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت شده اند و 9 نفر دیگر مظنون به ارتباط با گروه های تروریستی چپ بوده اند.»

طی یک سال گذشته ترکیه بیش از 50 هزار نفر را بازداشت کرده و بیش از 150 هزار نفر دیگر را از کار برکنار یا تعلیق کرده است. دولت ترکیه بر این باور است که پاکسازی و تصفیه برای مقابله با چالش های امنیتی کاملا لازم و ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه