English

واکنش سفیر افغانستان به سفر وزیر خارجه این کشور به هند

سفیر افغانستان در پاکستان به بازتاب دیدار وزیر خارجه کشورش با نخست وزیر هند و حمایت دهلی نو از کابل واکنش نشان داد و گفت: این دیدار در تقابل با پاکستان نیست.

واکنش سفیر افغانستان به سفر وزیر خارجه این کشور به هند

به گزارش خبرگزاری موچ به نقل از رسانه های افغانستان،  عمر زاخیلوال اعلام کرد که پاکستان نباید نگران گسترش روابط هند و افغانستان باشد چرا که این امر با هدف به انزوا کشاندن اسلام آباد صورت نگرفته است. وی گسترش روابط کابل و دهلی نو را به نفع دو کشور خواند و گفت که  این امر بخاطر به انزوا کشاندن پاکستان نیست.

به گفته وی دولت پاکستان نباید از نزدیکی افغانستان و هند نگران باشد، زیرا گسترش روابط با هند حق دولت افغانستان است و هیچ کشوری حق اعتراض را ندارد.

زاخیلوال همچنین گفت که اسلام آباد بخاطر این موضوع، نباید از گروه‌های تروریستی از جمله طالبان و شبکه حقانی علیه افغانستان حمایت کند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که مقامات پاکستان همواره از گسترش روابط افغانستان و هند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

همچنین از تحلیل‌گران معتقدند که بین دولت‌های پاکستان و هند در افغانستان، جنگ نیابتی جریان دارد و مسئولیت دولت این کشور است تا از آن جلوگیری کنند.

از سویی هم، ترامپ با اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، اسلام آباد را متهم به حمایت از تروریسم کرد اما در عین حال، از هند رقیب دیرینه پاکستان خواست تا در تأمین صلح و ثبات افغانستان همکاری کند.

این موضوع انتقادهای زیادی را در پاکستان به دنبال داشت و طی هفته‌های اخیر، سفرهای خارجی مقامات نظامی و سیاسی پاکستان در کشورهای چین، روسیه، ترکیه و ایران بیشتر شده است.

اما اکنون سفیر افغانستان در پاکستان اعلام کرد که حاضریم به هر نگرانی پاکستان پاسخ دهیم و موضوع به انزوا کشاندن پاکستان از سوی هند و افغانستان بی اساس است.

وی در عین حال، از دولت پاکستان خواست تا به روابط هند و افغانستان دید مثبت داشته باشد، زیرا گسترش روابط دو کشور خلاف منافع پاکستان نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه