English

انگلیس به افغانستان نیروی ویژه اعزام می کند

منابعی در دولت انگلیس اعلام کردند که این کشور در حمایت از افزایش سطح حضور نظامی آمریکا در افغانستان، به این کشور نیروی ویژه اعزام می‌کند.

انگلیس به افغانستان نیروی ویژه اعزام می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه دیلی میل، دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده سربازان بیشتری را برای ریشه کن کردن طالبان و گروه‌های مرتبط با آن در افغانستان مستقر می‌کند و به همپیمانانش در ناتو نیز فشار آورده تا چنین رویه‌ای در پیش بگیرند.

در این میان ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که آماده استقرار نیروهای ویژه این کشور در منطقه است تا به کمک نیروهای آمریکایی در افغانستان بپردازند.

یکی از مقامات ارشد دولت انگلیس به روزنامه ساندی تایمز گفت: نیروهای ویژه انگلیس عنصر اصلی در نشان دادن ظرفیت و توانایی ارتش کشور در عملیات ویژه در کشوری چون افغانستان به شمار می‌روند. انگلیس ممکن است اقدامات نظامی ترامپ را در افغانستان با پهپادهای نظامی و جنگنده هم تقویت کند.

بنا به گفته مسئولان لندن، نخست‌وزیر انگلیس آماده می‌شود تا طرح اعزام نیروهای ویژه هوابرد به افغانستان را تایید کند.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس که از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان حمایت می‌کند قرار است با جیمز ماتیس، همتای آمریکایی خود درباره ظرفیت‌های نظامی انگلیس به گفت‌وگو بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی