English

وزیر خارجه آلمان:

مرکل اشتباه می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه کشورش در خط مقدم جنگ سرد جدید است گفت: آنگلا مرکل اشتباه بزرگی می‌کند که در مسیر نظامی‌گری از دونالد ترامپ پیروی می‌کند.

مرکل اشتباه می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان به روزنامه بیلد درخصوص دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین گفت آلمان با همسایگانی در شرق و غرب روبروست که معتقدند "تمرکز دیگر بر عدالت و قدرت قانون نیست، بلکه بر حق قویترین است."

با توجه به اینکه تنها یک ماه تا انتخابات پارلمانی آلمان زمان باقی مانده و پس از آنکه کمپینی علیه بی‌عدالتی اجتماعی از همسو کردن رای‌دهندگان احتمالی بازماند، حزب سوسیال دموکرات گابریل برای تمایز قائل شدن میان خودش با احزاب دیگر پس از چهار سال ائتلاف با دموکرات‌ مسیحی‌های مرکل تقلا می‌کند.  

اظهارات گابریل در واقع حمایت از مواضع مارتین شولتس، نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدراعظمی است که اخیرا از طرح‌های مرکل برای افزایش بودجه نظامی انتقاد کرده بود. شولتس تاکید کرد از آمریکا خواهد خواست تا تسلیحات هسته‌ای از خاک آلمان را جمع‌آوری کرد.  

او گفت: ما در جنگ سرد شماره ۲ هستیم. دقیقا در وسط آن. ما با فاز جدیدی از تسلیحات هسته‌ای در شرق و غرب مواجه هستیم. پوتین و ترامپ معتقدند که روابط میان مردم و کشورها تماما درباره کشمکش است. تمرکز دیگر بر عدالت و قدرت قانون نیست، بلکه بر حق قویترین است. مرکل گمان می‌کند که اگر بودجه نظامی را به ۷۰ میلیارد دلار در سال برساند، مورد لطف ترامپ قرار می‌گیرد. معتقدم که این اشتباه بزرگی است.

با توجه به شکوفایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آلمان، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار مرکل ۱۷ درصد از سوسیال دموکرات‌ها جلوتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه