English

برگزاری نخستین انتخابات محلی پیش از انتخابات پارلمانی آلمان

نخستین انتخابات محلی در آلمان پیش از انتخابات پارلمانی این کشور امروز در ایالت زارلند برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین انتخابات محلی پیش از انتخابات پارلمانی آلمان

به گزارش خبرگزاری موج، انتخابات محلی در ایالت کوچک زارلند امروز در شرایطی برگزار می‌شود که این ایالت یکی از مهمترین نقاطی است که نتیجه آن بر انتخابات پارلمانی آلمان تاثیر گذار است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این انتخابات می‌تواند آرای «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را کم کند و راه را برای انتخاب مجدد وی دشوار کند. انتخابات امروز، نخستین انتخابات از 3 انتخابات محلی پیش از انتخابات پارلمانی است که 24 سپتامبر (2 مهرماه) برگزار خواهد شد و فرصت خوبی است تا احزاب شرکت‌کننده موقعیت خود را در انتخابات بهبود بخشند.

انتخابات امروز همچنین آزمون خوبی برای سوسیال‌دموکرات‌ها و نامزد این حزب یعنی «مارتین شولتس» است. شولتس وعده داده که با نابرابری مقابله می‌کند و این موضع‌گیری در شرایطی که بسیاری از رای‌دهندگان از مرکل خسته شده‌اند، موثر است.

در رسانه‌های آلمانی از ایالت زارلند به عنوان واحد اندازه‌گیری (برای انتخابات) یاد می‌شود و حتی زمانی که حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی در جنگل و یا زمین‌لرزه رخ می‌دهد، خبرنگاران همواره برای روشن شدن مقیاس، برای مخاطب از عباراتی ماند 2 برابر زارلند یا نصف زارلند استفاده می‌کنند.

با این حال کارشناسان سیاسی معتقدند که جمعیت 800 هزار نفری در این ایالت که واجد رای دادن هستند در مقایسه با جمعیت 62 میلیونی کشور، از اهیمت این ایالت می‌کاهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه