English

فرود آنتونوف در واشنگتن

رئیس‌جمهور روسیه آناتولی آنتونوف را به عنوان سفیر جدید این کشور در آمریکا منصوب کرد.

فرود آنتونوف در واشنگتن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونوف که در یک سال گذشته از معاونان وزارت خارجه روسیه بوده، در حالی به سمت سفیر جدید روسیه در آمریکا معرفی شده که نام او در فهرست اشخاص تحریم‌شده از سوی اتحادیه اروپا قرار دارد.

او جایگزین سرگئی کیسلیاک می‌شود که نزدیک به یک دهه سفیر روسیه در آمریکا بود و دوره مأموریت او در ماه ژوئیه به پایان رسید.

رویترز گزارش داد، مقام‌های آمریکایی سرگرم بررسی نقش مقام‌های روسی از جمله سرگئی کیسلیاک در پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هستند.

در پی بروز جنگ داخلی در اوکراین و حمایت روسیه از جدایی‌طلبان شرق این کشور، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ نام آنتونوف را که در آن زمان معاون وزارت دفاع روسیه بود، در فهرستی ۱۹ نفره از افراد مورد تحریم خود قرار داد.

این تحریم‌ها منع ورود این افراد به اتحادیه اروپا و ضبط اموال و دارایی‌های آنان را در بر می‌گیرد.

آناتولی آنتونوف که از سال ۲۰۱۱ به مدت پنج سال معاون وزارت دفاع روسیه بود، از سوی اتحادیه اروپا متهم شده که در اعزام نیروهای روس به اوکراین و تهدید تمامیت ارضی و استقلال اوکراین نقش فعال داشته است.

آمریکا هنوز به معرفی آناتولی آنتونوف به عنوان سفیر جدید روسیه و موضوع تحریم او از سوی اتحادیه اروپا واکنش نشان نداده است.

آمریکا و روسیه پیشتر در سال ۲۰۰۸ در زمان اعزام سرگئی کیسلیاک به عنوان سفیر روسیه به واشنگتن، قصد داشتند روابط سرد خود را بهبود بخشند اما موضوعاتی چون حمله ناتو به لیبی در سال ۲۰۱۱ نتیجه‌ای معکوس را رقم زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه