English

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه آغاز شد

سرویس بین الملل - رای دهندگان فرانسوی امروز(یکشنبه) برای شرکت در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که پیش بینی می شود به انتخاب قاطع حزب میانه روی «امانوئل مکرون» منجر شود، پای صندوق های رای رفتند.

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، دور دوم انتخابات برای برگزاری در روز 18 ژوئن (28 خرداد) تعیین شده بود اما ساکنان برخی از مناطق خارج از سرزمین اصلی فرانسه از جمله «گوادلف/ Guadeloupe»، «گویان فرانسه»، « پُلی‌نِزی/ French Polynesia»، «سنت مارتین» و غیره توانستند روز شنبه در رای گیری شرکت کنند. 

به گزارش بی بی سی، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه امیدوار است با کسب اکثریت آرا در پارلمان برنامه های اصلاحاتی خود را پیش ببرد. 

انتظار می رود حزب «جمهوری در حرکت» ماکرون و متحد آن «مودم» (MoDem) بیشترین کرسی ها را در پارلمان کسب کنند.

مکرون حزب جمهوری در حرکت را دو سال پیش تشکیل داد و نیمی از نامزدهای آن فاقد تجربه سیاسی یا تجربه سیاسی اندکی هستند. 

یک حزب برای کنترل بر مجلس ملی فرانسه با 577 کرسی به کسب 289 کرسی نیاز دارد. پیش بینی می شود حزب جمهوری در حرکت مکرون بیش از 400 کرسی را از آنِ خود کند. 

حزب جمهوری در حرکت ماکرون و متحد آن «مودم» در دور نخست انتخابات پارلمانی 32.3 درصد از آرا را کسب کردند. 

حزب جمهوری خواهان راست میانه 21.5 درصد از آرای و حزب راست افراطی جبهه ملی 13.2 درصد از آرا را کسب کرد.

دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و حزب وابسته به امانوئل مکرون، جمهوری در حرکت توانست به دور دوم راه یابد.

آمار مشارکت در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه قریب به 49 درصد اعلام شده که یکی از پایین ترین نرخ های مشارکت در دهه های گذشته است.

براساس قانون انتخابات فرانسه، چنانچه در هر حوزه انتخابیه، هیچ نامزدی موفق به کسب 50 درصد مجموع آرا نشود، دو نامزد نخست آن منطقه به همراه دیگر نامزدهایی که آرای آنها بیش از 12.5 درصد باشد، به دور نهایی راه پیدا می کنند.

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی پیش بینی می کنند مانند دور اول، حزب رئیس جمهور پیشتاز رقابت ها خواهد بود.

روزنامه راست گرای فیگارو ، دستیابی احتمالی به 400 تا 440 کرسی پارلمان توسط حزب رئیس جمهور و متحد میانه رو آن را یک پیروزی «کوبنده» برای این حزب و «انفجار» در درون سایر احزاب سیاسی رقیب نامیده و نوشته است که آرزوی امانوئل در حال تحقق یافتن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه