English

انتقاد علی عبدالله صالح از برخورد دوگانه شورای امنیت با مساله یمن

سرویس بین الملل- علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن روز گذشته با تاکید بر اینکه شورای امنیت با مساله یمن با معیارهای دوگانه برخورد می کند و تجاوز عربستان به یمن را نادیده می گیرد عربستان را حامی القاعده وداعش ذکر کرد.

انتقاد علی عبدالله صالح از برخورد دوگانه شورای امنیت با مساله یمن

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری الیمن الان، عبدالله صالح با صدور بیانیه ای روز گذشته جمعه ضمن انتقاد از رفتار غیرمسوولانه شورای امنیت بیانیه آن درمورد جنگ یمن را ظالمانه خواند. 

علی عبدالله صالح درخواست شورای امنیت از انصارالله ونیروهای خود برای توقف حمله به خاک عربستان را ناشی از دوگانگی رفتار این شورا دانست.

وی توقف حمله به عربستان را مشروط به توقف بمباران ها و تجاوزهای زمینی هوایی و دریایی این کشور به یمن کرد. 

صالح با اشاره به کمک های مالی و تسلیحاتی عربستان به گروه های تروریستی داعش، القاعده و انصار الشریعه شاخه القاعده در یمن، عربستان را حامی تروریست دانست. 

شورای امنیت پنجشنبه گذشته با اتخاذ موضع جانبدارانه ازعربستان با صدور بیانیه ای خواستار توقف حمله انصارالله به عربستان شد. 

حمزه الحوثی عضو هیات مذاکره کننده انصارالله نیز بیانیه شورای امنیت را غیرمنصفانه خواند وتاکید کرد عربستان درصدد تحریف مسیر گفت وگوها است.

وی بیانیه شورای امنیت را تحریف حقایق موجود به نفع عربستان و جنایات جنگی وی در یمن خواند. 

الحوثی تاکید کرد مردمی که شروط متجاوزان را نپذیرفته وادعاهای دروغین آن را افشا کرد آزاده و سربلند باقی خواهند ماند همانطور که درطول تاریخ ثابت کرد نه مستعمره می شود ونه اجازه می دهد مورد تجاوز قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه