English

لاوروف بر لزوم حل تنش عربی در خلیج فارس از راه مذاکره تاکید کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره با سلطان احمد الجابر وزیر مشاور دولت امارات متحده در مسکو بر لزوم حل تنش عربی به ویژه بین قطر و عربستان سعودی تاکید کرد.

لاوروف بر لزوم حل تنش عربی در خلیج فارس از راه مذاکره تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، لاوروف امروز (جمعه) در دیدار با مقام اماراتی در باره مسائل مهم منطقه و موضوعات کلیدی همکاری های روسیه و امارات گفت وگو و تبادل نظر کرد.
وزارت امور خارجه روسیه در این باره نوشت: لاوروف و الجابر در این دیدار بر عزم متقابل برای گسترش روابط دوجانبه ازجمله همکاری های سودمند در عرصه های بازرگانی، اقتصادی، سرمایه گذاری و انرژی تاکید کردند.
طرفین همچنین در زمینه مسائل مهم خاورمیانه گفت وگو کردند و تنش های بین قطر و چند کشور عربی نیز در مرکز توجه قرار داشت.
لاوروف تصریح کرد: روسیه خواهان حل و فصل اختلاف های موجود (بین قطر و همسایگان) از راه گفت وگو است، زیرا انسجام تلاش ها در عرصه مبارزه با تروریسم نیازمند همگرایی است.
سلطان احمد الجابر همچنین با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار و در باره مسائل مهم منطقه و روابط دوجانبه با وی گفت وگو کرد.
عربستان، امارات و بحرین دو شنبه هفته گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، ضمن قطع روابط دیپلماتیک، مرزهای خود را با این کشور بستند.
در همین حال، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر تاکید کرد، کشورهای عربی که قطر را محاصره کرده اند باید اتهامات خود از جمله دخالت دوحه در امور داخلی آنها و حمایت از تروریسم را اثبات کنند.
به عقیده کارشناسان، عربستان با همراهی چند کشور حاشیه خلیج فارس در چارچوب سیاست های آمریکا برای تنش آفرینی در منطقه خاورمیانه می خواهد با فشار دوحه را به پیروی از سیاست های خارجی ریاض علیه چند کشور منطقه وادار کند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه