English

القبس: بحران قطر به مرحله خطرناکی رسید

سرویس بین الملل- برخی رسانه ها و نشریات خبری کویت روزچهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند تشدید اختلافات میان قطر و عربستان سعودی شرایط حکمفرما در مناسبات اعضای شورای همکار خلیج فارس را بسیار پیچیده و منفی دانستند.

القبس: بحران قطر به مرحله خطرناکی رسید

به گزارش خبرگزاری موج،  نشریه پرشمارگان القبس کویت با انتشار گزارشی در شماره امروز خود نوشت: امروزه بحران سیاسی میان قطر و عربستان سعودی به مرحله پیچیده و خطرناکی رسیده است و درحالی تعدادی از اعضای شورای همکاری بر مواضع خود اصرار می ورزند که این اختلافات سیاسی وارد دومین هفته خود شده و مسئولان قطری تمامی اتهامات منتسب به دوحه را کاملا رد می کنند.

این روزنامه نوشت: قطر نشان داده است که در برابر اعمال فشارهای طرف مقابل سر خم فرو نمی برد و در مقابل عربستان سعودی نیز بر اتهامات خود به دوحه اصرار می ورزد و این امر شرایط را بیش از پیش پیچیده کرده است.

به نوشته القبس، نکته منفی اینکه تا کنون هیچ گونه نشانه ای نیز مبنی بر حل و فصل این بحران مشاهده نشده است و اظهار نظر و مواضع دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز در این زمینه تاثیری نداشت.

سایت خبری 'کویت نیوز' نیز با انتشار گزارشی در این زمینه با اشاره به اینکه آنچه برای ترامپ اهمیت دارد قرارداد های چند صد میلیادر دلاری در سفر اخیر وی به خاورمیانه است،نوشت : ترامپ گفته است که با جذب 350 میلیارد دلار سرمایه از منطقه خلیج فارس زمینه را برای اشتغال جوانان آمریکایی فراهم می کند.

به نوشته این سایت، مقامات قطری به صورت آشکار اعلام کرده اند که هرگونه اعمال فشاری را برای تغییر سیاست های خود نمی پذیرند و قطر در سایه تهدید و اعمال فشار تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

'کویت نیوز' نوشت: مقامات قطری به صورت آشکار هرگونه دخالت بیگانگان در حوزه سیاست خارحی خود را رد می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه