English

کره شمالی دانشجو به چین و روسیه اعزام می‌کند

به گزارش یک مرکز نظارت بر فعالیتهای کره شمالی، دانشگاهی در کره شمالی به دنبال اعزام دانشجوهای خود به کشورهای خارجی برای کسب مهارت در حوزه‌های علوم، فن‌آوری، اقتصاد و زمینه‌های دیگر است.

کره شمالی دانشجو به چین و روسیه اعزام می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یونهاپ، آن چان ایل، رئیس مرکز تحقیقات کره شمالی مستقر در سئول گفت که دانشگاه علوم و فن‌آوری کره شمالی که تنها دانشگاه خصوصی این کشور به شمار می‌رود در تلاش است تا دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل به روسیه و چین اعزام کند.

آن به خبرگزاری یونهاپ گفت که معاون دانشگاه پیونگ یانگ اخیرا از دانشگاه‌های برجسته روسیه و کشورهای دیگر در حوزه علوم و فن‌آوری بازدید کرده و به دنبال اعزام دانشجویان کره‌ای به این کشورهاست.

یکی از مقامات دانشگاه به نقل از آن گفت: اگر کره شمالی در ششمین آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشکهای بالستیک قاره‌پیما موفق باشد، رهبر کره شمالی ممکن است به تغییر مسیر کشور نیاز داشته باشد. در این صورت کره شمالی نیاز به متخصصان اقتصادی و همچنین دانشمندان و مهندسان بیشتری خواهد داشت.

این مقام در ادامه گفت: چین پس از سیاست درهای باز در 1978 دانشجویان بااستعداد خود را به آمریکا، بریتانیا و کشورهای غربی دیگر اعزام کرد. کره شمالی که فاقد چنین اعتمادی به کشورهای غربی است قصد دارد برای اصلاحات اقتصادی محدود دانشجویان خود را به روسیه و چین اعزام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه