English

جان مک‌کین: رهبر کره شمالی، کودکی کم‌عقل و چاق است/پیونگ‌یانگ: این یعنی اعلان جنگ

پس از آنکه سناتور «جان مک‌کین» رهبر کره شمالی را «کودکی کم‌عقل و چاق» خواند، کره شمالی به وی نسبت به عواقب سخنانش هشدار داد و اعلام کرد که این نوع سخن گفتن در حکم اعلان جنگ است.

جان مک‌کین: رهبر کره شمالی، کودکی کم‌عقل و چاق است/پیونگ‌یانگ: این یعنی اعلان جنگ

به گزارش خبرگزاری موج، پس از آنکه سناتور «جان مک‌کین» رهبر کره شمالی را «کودکی کم‌عقل و چاق» خواند، کره شمالی به وی نسبت به عواقب سخنانش هشدار داد و اعلام کرد که این نوع سخن گفتن در حکم اعلان جنگ است.

سناتور مک‌کین هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گفته بود که «چین تنها کشوری است که می‌توان کیم‌جونگ اون، این کودک چاق و کم عقل را که کره شمالی را اداره می‌کند، کنترل کند.»

مک‌کین در توضیح ساز و کار این اقدام مورد انتظار از چین گفته بود: «آنها می‌توانند اقتصاد کره شمالی را طی یک هفته، متوقف کنند.»

در واکنش به این اظهارنظر غیردیپلماتیک و نامحترمانه، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه کره شمالی گفت که مک‌کین با این سخنان، به کرامت این ملت و رهبرشان توهین کرده است.

سخنگوی کره‌ای‌ها در پاسخ به سخنان مک‌کین، به سخنان اخیر سناتور «تد کروز» هم پاسخ داد؛ تد کروز پیش از این خواستار نام برده شدن از کره شمالی به عنوان حامی تروریسم دولتی نام برده بود.

سخنگو گفت: «افرادی مانند جان مک‌کین و تد کروز، سخنانی تحریک‌آمیز بر زبان می‌آورند که به مثابه اعلان جنگ است؛ جمهوری خلق کره برای مقابله با این وضعیت، اقدام می‌کند.»

مقام کره‌ای تهدیدش را با زبانی تندتر تکرار کرد و گفت: «آنها مجبور خواهند شد که با عواقب فاجعه‌بار حرّافی بی‌مهابای خود روبرو شوند و آنگاه برای پشیمانی بسیار دیر خواهد بود.»

جان مک‌کین در واکنش به عصبانیت مقامات پیونگ‌یانگ از گفته‌هایش، در تویتر نوشت: «آنها از من می‌خواهند که او (رهبر کره شمالی) را یک کودک لاغر و کم‌عقل بخوانم؟»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه