English

راهپیمایی یمنی‌ها در حمایت از دستاوردهای موشکی ارتش

مردم یمن با راهپیمایی در پایتخت این کشور از دستاوردهای موشکی ارتش یمن حمایت کردند.

راهپیمایی یمنی‌ها در حمایت از دستاوردهای موشکی ارتش

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری المسیره، یمنی‌ها با راهپیمایی گسترده در صنعا،  پایتخت این کشور،از دستاوردهای کشورشان  در تولید و بهره‌گیری از قدرت موشکی در نبرد با متجاوزان تجلیل کرده‌اند.

ستاد موسوم به «اشداء علی الکفار» که این راهپیمایی را سازمان‌دهی کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام در چارچوب استقبال و تأیید مردمی از موفقیت‌های یگان‌های ساخت تسلیحات نظامی در یمن صورت گرفت.

این بیانیه تأکید کرد آنچه دشمن عربستانی با جنایت‌هایی از قبیل آواره کردن و کشتار در حق مردم یمن مرتکب شد، در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی بوده و ملت برای محکوم کردن این جنایت‌ها و همچنین ابراز انزجار از بی‌تفاوتی نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل متحد در قبال مشکلات یمن، در این راهپیمایی شرکت کردند.

این بیانیه همچنین پایان دادن به تجاوز عربستان و همراهانش به یمن و رفع محاصره این کشور را خواستار شد.

مردم یمن بارها با برپایی راهپیمایی‌های گسترده در صنعا و دیگر شهرهای این کشور  ضمن اعلام حمایت از جنبش انصار الله، بر ادامۀ مقاومت تا تحقق پیروزی نهایی تأکید کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 (26 مارس 2015)، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم‌پیمان نزدیک خود، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و همچنین تضعیف جنبش انصار الله، یمن را هدف حملات هوایی مرگبار قرار داده است.

مرکز حقوقی یمن در امور حقوق بشر و توسعه که یک گروه ناظر مستقل است، به‌تازگی اعلام کرده است از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون 12 هزار و 41 غیرنظامی یمن ازجمله 2 هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن جان‌باخته‌اند.

بر اساس این گزارش، در حملات ائتلاف سعودی همچنین حدود 20 هزار نفر ازجمله 2 هزار و 354 کودک و یک هزار و 960 زن زخمی و بیش از 4 میلیون یمنی آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه