English

طول عمر بیماران آنژیوپلاستی به چه عواملی بستگی دارد؟【سال۲۰۲۳】

برخی اوقات عروق قلبی بیمار دچار گرفتگی می شوند که با کمک روش آنژیوپلاستی قابل درمان است. بیماران برای انجام این روش باید از بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران که مهارت و تخصص بسیار زیادی در این زمینه دارند کمک بگیرند. پس از انجام آنژیوپلاستی، این سوال در ذهن مردم نقش می بند که آیا این روش بر طول عمر آن ها اثر دارد یا خیر، که در ادامه پاسخ این سوال را برای شما شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

طول عمر بیماران آنژیوپلاستی به چه عواملی بستگی دارد؟【سال2023】

به گزارش خبرگزاری موج، بسیاری از مردم از جمله افراد مسن از بیماری های قلبی رنج می برند و این بیماری ها ممکن است به دلایل متعددی برای فرد اتفاق بیفتند. بیماری های قلبی ممکن است بسیار خطرناک باشند و گاهی منجر به مرگ فرد بیمار گردند، از این رو باید سریعا درمان شوند. برخی اوقات عروق قلبی بیمار دچار گرفتگی می شوند که با کمک روش آنژیوپلاستی قابل درمان است. بیماران برای انجام این روش باید از بهترین دکتر آنژیوپلاستی در تهران که مهارت و تخصص بسیار زیادی در این زمینه دارند کمک بگیرند. پس از انجام آنژیوپلاستی، این سوال در ذهن مردم نقش می بند که آیا این روش بر طول عمر آن ها اثر دارد یا خیر، که در ادامه پاسخ این سوال را برای شما شرح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

آنژیوپلاستی چیست؟

آنژیوپلاستی روشی غیر جراحی می باشد که نیاز به برش خاصی ندارد و کم تهاجمی است. آنژیوپلاستی می تواند موجب باز شدن رگ های خونی باریک و مسدود شود و همچنین به خصوص رگ های قلب را ترمیم کند. اگر انسداد زیاد در رگ ها وجود داشته باشد، در برخی موارد دکتر متخصص تصمیم می گیرد به جای آنژیوپلاستی یا استنت گذاری، جراحی قلب باز انجام دهد. این عمل تقریباً 1 ساعت طول می کشد (آنژیوپلاستی از 0 دقیقه تا 2 ساعت متغیر است، اما معمولاً در 1 ساعت کامل می شود). برای انجام این روش نیازی به بیهوش شدن کامل بیمار نیست و معمولا با بی حسی موضعی یا سبک انجام می شود تا بیمار در حین جراحی بیدار باشد.

قبل از عمل باید اقدامات خاصی مانند تزریق مایعاتی مانند آرام بخش و رقیق کننده (برای کاهش لخته شدن خون)، داروهای ضد انعقاد با استفاده از کاتتر داخل وریدی به بدن انجام شود سپس عمل آغاز می شود. در طی آنژیوپلاستی، بهترین دکتر قلب در تهران به طور موقت بالونی را که شبیه یک بالون کوچک است، برای چند ثانیه روی شریان مسدود شده قرار می دهد و آن را باد می کند تا رگ به طور کامل باز شود. بعد از این عمل ورید باز می شود و به مسیر طبیعی خود باز می گردد اما اغلب برای جلوگیری از انسداد مجدد از فنری به نام استنت استفاده می شود که در ورید مسدود شده قرار می گیرد.

در حقیقت آنژیوگرافی نیز مانند روش آنژیوپلاستی عمل می کند و می تواند موجب باز شدن رگ های بسته شود، این روش نیز باید توسط بهترین دکتر آنژیوگرافی در تهران انجام گیرد.

 

آنژیوپلاستی1

 

نکات مراقبتی بعد از آنژیوپلاستی

نکات مراقبتی بعد از آنژیوپلاستی شامل موارد زیر می باشند :

  • وقتی به خانه می رسید مایعات زیادی بنوشید. زیرا باید از رنگ های متضاد اجتناب شود.
  • لازم است حداقل یک روز پس از عمل از انجام فعالیت های شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری شود. 1 تا 2 روز پس از آنژیوپلاستی می توانید به فعالیت های روزانه خود بازگردید.
  • شنا بعد از 48 ساعت به شرط کوتاه بودن و با بخار کم رایگان است.
  • به یاد داشته باشید که روزانه پیاده روی کنید. با 5 دقیقه در روز شروع کنید و به تدریج به 35 دقیقه در روز افزایش دهید.
  • از مصرف مشروبات الکلی و سیگار به طور جداگانه خودداری کنید.
  • در صورت وجود درد یا کبودی در ناحیه آنژیوپلاستی، استفاده از کیسه آب گرم یا حوله گرم مفید است.

آنژیوپلاستی چه عوارضی دارد؟

لخته شدن خون: لخته شدن خون در ناحیه ای که استنت گذاشته می شود می تواند دوباره شریان را مسدود کند و باعث حمله قلبی شود. جهت حل این مشکل، نیاز است از داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین برای بازه زمانی طولانی (گاهی مادام العمر) استفاده شود تا خطر تشکیل لخته خون در استنت به کمترین حد ممکن برسد.

باریک شدن رگ های خونی: پس از انجام آنژیوپلاستی امکان دارد رگ ها دوباره باریک شوند. به همین دلیل از فنری استفاده می کنند که خطر تنگ شدن را تا 20 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، در صورت استفاده از استنت های دارویی، این احتمال تا 10 درصد کمتر می شود.

خونریزی: گاهی اوقات در محل قرار دادن کاتتر کبودی وجود دارد. این مورد برخی مواقع به خونریزی تبدیل می گردد و زمانی که شدید باشد باید برای بیمار تزریق خون انجام شود.

پارگی ورید: در این حالت گاهی بادکردن بالون داخل رگ موجب وارد شدن فشار به رگ و پاره شدن آن می گردد. به همین دلیل در حین آنژیوپلاستی، پزشک باید همیشه آمادگی داشته باشد که در صورت بروز چنین مشکلاتی، بیمار را فورا به اتاق عمل انتقال دهد.

 

آنژیوپلاستی2

 

طول عمر بیماران آنژیوپلاستی به چه عواملی بستگی دارد؟

نمی توان تضمینی بیان کرد که استنت گذاری می تواند موجب افزایش طول عمر شود. با این که استنت گذاری می تواند موجب باز شدن شریان ها گردد، اما میزان طول عمر بیمار قلبی را افزایش نمی دهد. با این وجود، استنت ها نیاز به درمان های بعدی برای بازگشایی شریان درمان شده را به طور قابل توجهی می کاهند. طبق نظر پزشکان، اگر دیگر عوامل خطر را مطابق با توصیه های دکتر متخصص کنترل کنید، استنت گذاری موجب می شود عمر طولانی تری داشته باشید. ورزش و رژیم غذایی، مهمترین عواملی هستند که باید در نظر بگیرید.

کلام آخر

آنژیوپلاستی عروق کرونر نوعی روش درمانی می باشد که در آن از بالونی جهت باز کردن بستگی شریان کرونر قلب، استفاده می‌شود. این روش درمانی جریان خون را به قلب بهبود می بخشد و آنژیوپلاستی نیز به عنوان یک روش اورژانسی در هنگام حمله قلبی استفاده می شود. روش آنژیوپلاستی امروزه توسط بسیاری از پزشکان برای بیماران تجویز می شود که سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com در میان بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه