English

فرمانده کل ارتش در دیدار با فرمانده نیروی زمینی عمان:

همکاری‌های ایران و عمان موجب خیر و برکت برای منطقه بوده است

فرمانده کل ارتش در دیدار با فرمانده نیروی زمینی کشور عمان ابراز داشت: همکاری‌های دو کشور تاکنون موجب خیر و برکت برای منطقه بوده و حتماً توسعه آن نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

همکاری‌های ایران و عمان موجب خیر و برکت برای منطقه بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر مطر بن سالم البلوشی، فرمانده نیروی زمینی سلطنت عمان و هیأت همراه صبح امروز با حضور در ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیر سرلشکر موسوی در این دیدار، حضور فرمانده نیروی زمینی عمان در نیروی زمینی ارتش و مذاکرات انجام شده را مقدمه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف و انتقال تجارب بخش‌های آموزشی، تحقیقاتی، خودکفایی، عملیاتی، اطلاعاتی عنوان کرد و افزود: ما در دو طرف یکی از مهم‌ترین نقاط راهبردی جهان هستیم که همکاری‌های دو کشور تاکنون موجب خیر و برکت برای منطقه بوده و حتماً توسعه آن نتایج بهتری را برای همه کشورهای منطقه بویژه دو کشور ایران و عمان به همراه خواهد داشت.

فرمانده کل ارتش افزود: همراه با تقویت تعاملات منطقه‌ای نباید از شیطنت رژیم غاصب صهیونیستی برای ورود به منطقه که در حقیقت یک تله و دامی را برای کشورهای پیرامونی ما پهن کرده است غفلت کرد که به بهانه و در پوشش مسائل مختلف از جمله پزشکی و آموزشی و در ظاهر کمک‌های دیگر وارد همه حیطه‌ها می‌شود.

وی افزود: تجربه نشان داده، رژیمی که بر مبنای تفکر اشغال‌گری، کودک‌کشی و جنایت شکل گرفته، هر کجای دنیا نفوذ کند برای همه به جز مشکلات و آشوب و ناامنی تحفه دیگری با خودش به همراه نمی‌آورد.

سرلشکر موسوی ادامه داد: از سرلشکر البلوشی انتظار داریم در دیدارهایی که با سایر همسایگان عزیز ما دارند، ضمن ادای احترام و ابلاغ سلام و برادری ما، خطر گسترش رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه را به آنان یادآوری کنند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آمادگی گسترش سطح روابط و همکاری‌های مشترک با ارتش عمان افزود: هر آنچه که در راستای همکاری با ارتش و بویژه نیروی زمینی کشور برادرمان، سلطنت عمان نیاز باشد، همانند گذشته، انجام خواهیم داد.

فرمانده کل ارتش در ادامه گفت: سلطنت عمان حقیقتاً همیشه چه در زمان سلطان قابوس و چه در زمان سلطان هیثم یک موضع مستحکم و سازنده در منطقه داشته و دارد و امیدواریم خداوند همواره یار و یاور مردم کشور عمان و ارتش این کشور بویژه نیروی زمینی آن باشد.

سرلشکر مطر بن سالم البلوشی نیز در این دیدار تصریح کرد: روابط بین دو کشور ایران و عمان بسیار خوب است و ما اینجا هستیم تا سطح این روابط دوجانبه را گسترش و ارتقا دهیم چرا که نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین ارتش سلطنت عمان و ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیاز مبرم و ضروری است. ارتش ایران در جنگ ظفار به ما کمک کرد و ما خاطره بسیار خوبی از این قضیه داریم.

وی همچنین افزود: سیاست ما یک سیاست متوازن و آرام است و تلاش می‌کنیم بین دوستانی که در منطقه هستند همیشه یک توافق و صلح ایجاد کنیم. منطقه خلیج فارس یک منطقه پرتنش و پراضطراب است و بیش از این تحمل تنش‌ها را ندارد و سیاست عمان نیز این است که در منطقه آرامش ایجاد کند و خیلی تلاش کرده تا بین کشورهای منطقه ازجمله ایران و عربستان صلح و دوستی را تقویت نماید و تمام تلاشمان را برای ایجاد آرامش در این منطقه به کار خواهیم بست البته شکی نیست که قدرت‌های بزرگ ما را در حالت عادی به حال خود رها نخواهند کرد و لازم است با هوشیاری در حل مشکلات منطقه، توسط کشورهای منطقه تلاش کنیم.

در پایان کرست یادبود این دیدار بین امیر سرلشکر موسوی و فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان تبادل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه