English

وزیر امور خارجه عمان:

آمریکا و ایران از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند

وزیر خارجه عمان با اشاره به تبادل اخیر زندانیان بین آمریکا و ایران، خواستار حفظ اقدامات اعتمادساز تهران و واشنگتن و پرهیز دو کشور از تشدید تنش‌ها شد.

 آمریکا و ایران از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از عمان آبزرور، « سید بدر بن حمد ابوسعیدی » وزیر امور خارجه عمان که در نشست خاورمیانه بنیاد رسانه‌ای المانیتور در نیویورک شرکت کرده بود، گفت: نزدیک شدن ایران و آمریکا زمینه‌ای را برای صلح منطقه‌ای فراهم می‌سازد و تبادل اخیر زندانیان بین دو کشور به گفت‌وگوهای بیشتر و روابط نزدیک‌تر در ماه‌های آینده منجر خواهد شد.

وی از ایران و آمریکا خواست تا اقدامات اعتمادساز خود را حفظ کرده و از تشدید تنش به منظور حفظ ثبات اقتصاد جهانی خودداری کنند.

وزیر امور خارجه عمان همچنین حمایت خود را از بستری که ایران بتواند از طریق آن مذاکرات دوجانبه خود را ادامه دهد، اعلام کرد.

بوسعیدی از سوی دیگر با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره سیاست منطقه‌ای تهران، درباره توافق هسته‌ای و گفت‌وگوها بر سر بازگشت تمامی طرف‌ها به برجام گفت: این بهترین توافقی است که داریم.

وی تصریح کرد: کلید امنیت و یکپارچگی در خاورمیانه این است که بدانیم همه ما از جمله ایران بخشی از این منطقه هستیم و به همین دلیل در آینده منطقه هم منافعی داریم.

عمان به همراه قطر و سوئیس از جمله کشورهایی بود که در مذاکرات ایران و آمریکا بر سر تبادل پنج زندانی و آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران نقش داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه